شناسهٔ خبر: 168313 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

به منظور رفع نقاط مستعد حادثه عملیاتی شد؛

طرح تعریض و ترانشه برداری پیچ طینوج بخش خلجستان در استان قم

خبر سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم از اجرای طرح تعریض و ترانشه برداری پیچ طینوج بخش خلجستان به عمق ۱۰متر، طول ۳۵۰ مترو ارتفاع ۶ متر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان قم، محمد معارف وند، سرپرست اداره نگهداری راه‌های این اداره کل از عملیاتی شدن طرح تعریض و ترانشه برداری پیچ طینوج واقع در بخش خلجستان شهرستان قم خبر داد.

 وی ضمن اعلام این خبر افزود: پیچ طینوج در محور باغیک- تفرش قرار داشته و این محور از سویی راه دسترسی به شهرستان تفرش (استان مرکزی) و از سویی دیگر مسیر ارتباطی باغات و ییلاقات بخش خلجستان با دیگر نقاط استان قم است.

 معارف‌وند ادامه داد: ترافیک ترکیبی و غالباً چشمگیر محور باغیک- تفرش، به‌ویژه در ایام مناسبتی سال و روزهای پایان هفته، موجب شده تا طرح‌های عمران جاده‌ای چندی در این محور به اجرا گذاشته شود.

 وی طرح‌های احداث تقاطع باغیک- تفرش، احداث پل‌های آبرو، بهسازی سطوح آسفالتی و… را در زمره پروژه‌های عمرانی این محور طی ماه‌های اخیر دانست و تصریح کرد: تعریض و ترانشه برداری پیچ طینوج که از جمله نقاط مستعد حادثه در سطح راه‌های استان است و از ۱۵ فروردین ماه امسال عملیاتی شده است

 سرپرست اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم در خصوص ویژگی‌های فنی طرح تعریض و ترانشه برداری پیچ طینوج اظهار کرد: در قالب اجرایی این پروژه، قوس طینوج به عمق ۱۰، طول افزون بر ۳۵۰ و ارتفاع ۶ متر با دو دستگاه پیکور و بیل مکانیکی ترانشه برداری و تعریض می‌شود.

 محمد معارف‌وند با یادآوری این مطلب که به دلیل صخره‌ای بودن قوس، اجرای طرح با دقت و ملاحظات ترافیکی پیش می‌رود، گفت: با توجه به بازه زمانی پیش‌بینی شده جهت اجرا و تکمیل این طرح، ان شا… تا پایان مرداد ماه شاهد تکمیل و بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

 وی میزان اعتبار اجرایی پروژه را بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال عنوان و افزود: تمامی اعتبار تخصیصی این طرح از محل درآمدهای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای و مصوبات سفر ریاست محترم جمهور (شهید خدمت جناب آقای دکتر رئیسی) تامین شده است.

 معارف‌وند در پایان با توضیح اینکه به دلیل فعالیت پیکور در محل قوس، امکان سقوط سنگ و ریزش ترانشه‌ها بر سطوح جاده‌ای وجود دارد، از تمامی مترددین محور باغیک- تفرش، درخواست کرد، ضمن رعایت جامع مقررات، همکاری و تعامل لازم را با مجریان پروژه داشته باشند.