شناسهٔ خبر: 168318 - سرویس زنان و امور خانواده
نسخه قابل چاپ

دوازدهمین نشست مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت فرودگاه‌ها برگزار شد

سیدجوادی دوازدهمین نشست هم‌اندیشی سیاست‌گذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، دوازدهمین نشست هم‌اندیشی سیاست‌گذاری و راهبردی مشاوران بانوان دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی در روز سه‌شنبه مورخ ۰۸/۰۳/۱۴۰۳ در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با حضور سیده انسیه سید جوادی مشاور امور بانوان و خانواده، نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و مهدی مشاور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی برگزار شد.

سیده انسیه سیدجوادی مشاور امور زنان و خانواده وزارت راه و شهرسازی در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید جمهور سید ابراهیم رییسی گفت: در حادثه غم‌انگیز شهادت رئیس جمهور فقید مردمی و هیات همراه ایشان، شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تحت سیاستگذاری مقام عالی وزارت نقش مهمی در تلاش برای جستجو، انتقال و برگزاری مراسم در شان شهید جمهور و سایر شهدا به شهرهای ولایی ایران ایفا کرد.

مشاور امور بانوان گفت: اهداف و ماموریت‌های شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از چند منظر در عرصه ملی و بین المللی حائز اهمیت است، نخست قسمت فرودگاه‌ها که پیشانی توسعه کشور و محل تردد مسافرین داخلی و بین‌المللی است و هرچه مکانیزم هماهنگی دقیق‌تر، مطلوب‌تر و تکنولوژی محورتر باشد حرکت به سوی پایداری و اقتصاد محوری بیشتر می‌شود و قسمت دو ناوبری هوایی ایران که معنای اعمال حاکمیت دولت جمهوری اسلامی ایران بر فراز آسمان کشور است که در واقع همان کنترل ترافیک است و همه این زحمات مرهون تلاش‌های جهادی کاپیتان نخجوانی و همکاران شاغل در این شرکت است.

سید جوادی در ادامه افزود: حفظ شان و منزلت بانوان شاغل در دستگاه‌های اجرایی بسیار مهم است و بدون شک بانوان در دستیابی به اهداف سازمانی در شرکت‌ها بسیار تاثیرگذار هستند که البته برخی از شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه دارای مشاغل سخت هستند که به صورت جدی برای جلوگیری از تبعات این موضوع باید تلاش کرد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه کارهای مثبت و مشکلات بانوان در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه به معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری اسلامی ایران نیز منعکس می‌شود، اظهار کرد: انتظار داریم با رعایت تمام معیارها و شاخص‌ها با استفاده از نقطه نظرات بانوان در شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه وشهرسازی به خرد جمعی برسیم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نیز در این جلسه با بیان اینکه بانوان و مادران شاغل در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از جایگاه ممتازی برخوردار هستند، بر استفاده از توانمندی‌ها و تخصص بانوان در شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران تاکید کرد و گفت: همکاری و مشارکت بانوان در انجام امور محوله، برای شرکت فرودگاه‌ها هم‌افزایی زیادی خواهد داشت.

در ادامه این نشست، مشاور امور بانوان شرکت فرودگاه‌ها نیز به گزارش عملکرد در شرکت فرودگاه‌ها پرداخت. در پایان مشاوران امور بانوان چالش‌ها و مشکلات از جمله مسکن بانوان سرپرست خانوار در شرکت‌ها و سازمان‌های تابع وزارت راه و شهرسازی را با حضور صدیقه نظاری نماینده بانوان معاونت مسکن و ساختمان بررسی کردند.

شایان ذکر است؛ در حاشیه این نشست ضمن تشکر و قدردانی از زحمات و خدمات محسنی مشاور سابق امور بانوان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابلاغ مهدیون به عنوان مشاور امور بانوان تقدیم شد.