شناسهٔ خبر: 168365 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی در قالب محله الگو در تهران آغاز شد

افتتاح مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از آغاز عملیات اجرایی ۱۲ هزار واحد مسکونی در تهرانسر در قالب محله الگو خبر داد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان ملی زمین و مسکن، صبح امروز و در مراسمی با حضور محمد مخبر، معاون اول ریاست جمهوری، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن و علیرضا زاکانی شهردار تهران و جمعی از مدیران حوزه مسکن در کشور برگزار شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه کلنگ‌زنی اولین پروژه در قالب محله الگو در منطقه ۲۱ تهران با مشارکت این سازمان با شهرداری تهران انجام شده است، افزود: اجرای این طرح که بزرگترین پروژه مسکونی تهران و از نظر اعتباری بزرگترین پروژه مسکونی در کشور است، حاصل کار جمعی وزارت راه و شهرسازی، شهرداری تهران و مجتمع اقتصادی کمیته امداد امام خمینی(ره) بوده و درحال حاضر در کمیسیون ماده ۵ مصوب شده و طرح آن به شورای عالی شهرسازی و معماری ارجاع شده است.

وی افزود: ساخت این شهرک براساس اصول معماری اسلامی-ایرانی و با رعایت محوریت مسجد، آموزشی و فضای سبز ساخته شده و تلاش کرده‌ایم تا آن را به عنوان شهرک نمونه در الگوی شهرسازی بعد از انقلاب اسلامی عرضه کنیم. 

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن در توضیح کاربری‌های خدماتی این شهرک اضافه کرد: در این شهرک ۵۰ هزار متر مربع کاربری فضای سبز و بوستان‌های محله، ۳۳ هزار متر مربع کاربری فضای آموزشی، ۱۸ هزار متر مربع کاربری فضاهای ورزشی، ۱۷ هزار متر مربع کاربری محیط‌های درمانی و ۱۰ هزار متر مربع فضای فرهنگی و مذهبی پیش‌بینی شده است.

 وی تاکید کرد: این کاربری‌های خدماتی نه تنها ساکنان محله را از سفرهای غیرضروری به بیرون از فضای محله بی‌نیاز می‌کند، بلکه موجب کاهش ترافیک شهری در تهران می‌گردد

مالکی همچنین اظهار کرد: یکی از اصولی که در ساخت این شهرک لحاظ شده اهمیت پیاده‌روها در شهرک است که کمترین تلاقی را با معابر سواره خواهد داشت و تاکید داریم که هر کس با حداکثر ۱۵ دقیقه پیاده‌روی به خدمات شهری دست پیدا کند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده از تکنیک‌های نوین و فناوری‌های جدید در ساخت این پروژه را از دیگر نقاط قوت آن دانست و ادامه داد: در اجرای این شهرک ضوابط ساختمان‌های سبز و پایدار رعایت شده است.

پیش‌بینی بام سبز، شهرسازی هوشمند، مدیریت انرژی و کاهش آلودگی‌های صوتی و نوری، سالم‌سازی محیط روانی ساکنان از جمله دیگر مواردی است که مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن بر وجود آنها در شهرک تهرانسر تاکید کرد.