شناسهٔ خبر: 168372 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گیلان خبر داد؛

جلسه داوری اولی دوره جشنواره عکس «راه سبز» برگزار شد

جشنواره عکس جشنواره عکس «راه سبز» ویژه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان، با تعداد ۲۵۶ عکس ارسال شده به این جشنواره مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

به  گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گیلان)، محمد طاهر راکعی سرپرست اداره روابط عمومی راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گیلان با بیان اینکه فراخوان نخستین جشنواره موضوعی عکس راه سبز با محوریت راه و کاربران جاده‌ای در استان گیلان در اسفند سال گذشته منتشر شد گفت داوری آثار ارسالی به این جشنواره که با هدف ارتقاء فرهنگ ایمنی حمل و نقل جاده‌ای از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان برگزار شده بود، روز سه‌شنبه مورخ هشتم خرداد به انجام رسید.

راکعی ادر ادامه بیان کرد: هیئت داوران این جشنواره شباب گلچین، افشین میرزایی و مرتضی رفیع‌خواه و محمدرضا مجلسی، مدیر اجرایی و فرزاد فخرایی دبیر این جشنواره انتخاب شدند.

دبیر این جشنواره، با بیان آن‌که ۲۵۶ عکس از ۳۷ عکاس، به دبیرخانه‌ جشنواره رسیده است، گفت: پس از داوری از مجموعه آثار رسیده، ۳ عکس به عنوان آثار برتر، ۲ عکس در بخش شایسته تقدیر انتخاب شده و ۳۵ اثر نیز جهت نمایش در نمایشگاه مورد انتخاب قرار گرفت تا در معرض دید عموم قرار داده شود.

راکعی با اشاره به این که اولین دوره از جشنواره استانی راه سبز با استقبال پرشور عکاسان گیلانی روبه رو شده و عکس‌های قابل تاملی به دبیرخانه‌ جشنواره رسیده است، گفت: در تلاشیم که این جشنواره در سال‌های آتی به صورت فراگیر و با فراخوان کشوری برگزار شود.

گفتنی است موضوعات جشنواره راه سبز شامل: ایمنی راه‌ها، راه‌ها و منابع طبیعی، ایمنی تردد کاربران جاده‌ای (عابرین پیاده، رانندگان، موتورسواران و ادوات کشاورزی)، حمل و نقل کالا و ترانزیت، حمل و نقل عمومی مسافر، راه و احشام و راه و محیط زیست بود که با هدف گسترش فرهنگ ترافیک جاده‌ای با مشارکت عکاسان حرفه‌ای در تولید عکس‌هایی با ایده‌های بکر در جهت ارتقای کیفیت زیرساخت راه‌های برون شهری و روستایی و ارتقای ایمنی تردد کاربران جاده‌ای، شکل گرفت.