شناسهٔ خبر: 168398 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

افزایش ۳۳ درصدی تردد ناوگان بین المللی استان خراسان رضوی در سال جاری

افزایش تردد در پایانه های مرزی خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان رضوی گفت: کل تردد ناوگان شامل ترانزیت ورودی - خروجی و صادراتی- وارداتی از مجموع پایانه های مرزی فعال استان طی دو ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۳۳ درصد و از لحاظ کل تناژ جابه‌جا شده ۴۳درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت اظهار کرد: در دو ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۷۴ هزار تردد با جابه‌جایی بیش از یک میلیون تن کالا از چهار پایانه مرزی استان تردد داشته اند.

به گفته وی بیش از ۲۳ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل ۵۰۰ هزارتن کالای ترانزیتی از طریق سه پایانه مرزی دوغارون، سرخس و لطف آباد از کشور خارج شده است که با رشد ۳۱ درصدی همراه بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بیان کرد: در همین مدت بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون حامل ۱۴۵ هزار تن کالای ترانزیتی از سه پایانه مرزی مذکور وارد کشور شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ تردد تغییری نداشته است.

شهامت گفت: تردد ناوگان حامل محمولات صادراتی با ۱۵هزار و ۹۸۸  دستگاه و تردد ناوگان وارداتی با یکهزار و ۵۵۹ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۳ نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۴۳ و ۱۷۴درصد افزایش داشته است.

وی همچنین بیان داشت: اگرچه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل کل تردد ورودی و خروجی مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه برابر با ۹درصد افزایش داشته است اما ترانزیت ورودی از مرزهای مشترک با ترکمنستان به مقصد کشورهای آسیای میانه در دو ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به سال قبل تغییری نداشته است و تردد ناوگان ترانزیت خروجی به میزان ۶درصد کاهش یافته است.

شهامت میانگین تردد روزانه از مرز دوغارون در مجموع ورود و خروج را نزدیک به ۹۰۰ دستگاه و میانگین تردد روزانه مرزهای مشترک با ترکمنستان را ۶۷۰ دستگاه اعلام کرد.