شناسهٔ خبر: 168412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت تخلف سرعت بیش از ۲۹۳ هزار وسایل نقلیه در مازندران

مازندران رئیس مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران اظهار کرد: براساس آمار به دست آمده از سامانه های ثبت تخلف سرعت بیش از ۲۹۳ هزار تردد با سرعت غیرمجاز طی اردیبهشت ماه سال جاری انجام شده است که این عدد معادل حدود یک درصد از ترددهاست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران ،محسن هاشمی گفت: از حدود ۵۸ میلیون تردد پایش شده در اردیبهشت ماه سال جاری بیش از ۲۹۳ هزار تردد با سرعت غیرمجاز ثبت شده است که در این آمار حدود نیمی از تخلفات مربوط به تخلف سرعت غیرمجاز متوسط وسایل نقلیه در طول محورها بوده است.

وی ادامه داد: بررسی ها و مطالعات تصادفات نشان دهنده این است که سرعت غیرمجاز یکی از دلایل اصلی تصادفات در استان مازندران می باشد لذا کنترل رفتار مخاطره آمیز رانندگان به ویژه سرعت غیرمجاز در محورهای استان می تواند نقش موثری در پیشگیری از وقوع تصادفات با شدت بالای منجر به فوت و جرح داشته باشد.

هاشمی افزود: این  اداره کل محورها و مقاطع پرحادثه را به سامانه های هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور مجهز نموده و از کلیه کاربران جاده ای تقاضا دارد در تمامی طول مسیر با رعایت سرعت مجاز تردد نمایند تا ایمنی تردد خود و سایر رانندگان را حفظ کرده و به سلامت به مقصد برسند.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۳۶ سامانه به بهره برداری رسیده و طی سال جاری نیز توسعه این سامانه در دستور کار این اداره کل  قرار دارد.