شناسهٔ خبر: 168454 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد؛

احداث بیش از ۳۴۰ کیلومتر بزرگراه و ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان در دولت سیزدهم

وزیر- افتتاح-سیستان و بلوچستان وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۳۴۰ کیلومتر عملیات بزرگراهی و ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده گفت: در سفر امروز ۳۵۶۰ میلیارد تومان پروژه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای به بهره برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش امروز جمعه ۱۱ خرداد ماه در جریان سفر به استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری شهید هر روز پیگیر پروژه‌های استان سیستان و بلوچستان بود و سفر استانی خود را به تعویق انداخت تا پروژه ها آماده افتتاح و بهره برداری شوند و با دست پر میهمان مردم سیستان و بلوچستان شود که آن اتفاق، سوگ و اندوه را برای همه ما رقم زد. 

وی افزود: امروز ۱۸۲ کیلومتر باند دوم بزرگراهی در پنج محور مواصلاتی با ارزش حدود هفت هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید. 

وزیر راه و شهرسازی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا امروز بیش از ۳۴۰ کیلومتر عملیات بزرگراهی در استان سیستان و بلوچستان اجرا شده که عدد قابل توجهی است. این درحالی است که تا پیش از شروع دولت سیزدهم در مجموع ۳۳۰ کیلومتر عملیات بزرگراهی در این استان اجرا شده بود. 

بذرپاش بیان کرد: در حوزه راه های روستایی نیز از ابتدای دولت حدود ۱۰۰۰ کیلومتر راه روستایی احداث شده که بیانگر احداث روزانه یک کیلومتر عملیات راه‌سازی است. 

وی افزود: در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز در حوزه های روکش و بهسازی آسفالت، پل ها و ابنیه فنی و پایانه مرزی میرجاوه اقدامات خوبی صورت گرفته است و در سفر امروز ۳۵۶۰ میلیارد تومان پروژه به بهره برداری می‌رسد. همچنین پروژه های جدیدی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد تومان نیز در این حوزه آغاز می شوند که شامل بهسازی و روکش آسفالت، پل و ابنیه فنی، پایانه مرزی ریمدان می شود.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در تلاش هستیم تا خسارت های وارده به بخش جنوبی استان سیستان و بلوچستان به خاطر وقوع سیل ترمیم شود و در این راستا عملیات اجرایی ترمیم و بهسازی راه ها و ساخت مجدد پل ها در اسرع وقت آغاز شده است. 

بذرپاش یادآور شد: راه ها در جنوب استان در دشت واقع شده‌اند و به همین خاطر در معرض آب‌گرفتگی قرار دارند. به همین دلیل تدبیر بلند مدتی اندیشیده شده است تا ارتفاع راه ها اصلاح شود و آبراهه ها در زیر راه‌ها قرار بگیرند.