شناسهٔ خبر: 168459 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

روشنایی محورهای خراسان جنوبی به منظور افزایش ایمنی

روشنایی خراسان جنوبی.jpg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی از اجرای پروژه روشنایی محورهای خراسان جنوبی برای افزایش ایمنی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (خراسان جنوبی)، محمد فدوی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: روشنایی ورودی روستای گسک در شهرستان درمیان به طول ۵۰۰ متر با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان اجرا شده است.

وی با اشاره به اینکه پروژه های روشنایی در دست اقدام در سطح محورهای استان به طول ۴ کیلومتر است، افزود: همچنین در راستای ارتقای ایمنی تردد در سطح محورها، روشنایی تقاطع کمربندی گزیک نیز به انجام رسیده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی ادامه داد: اجرای این پروژه ها در پی درخواست های مردمی اهالی روستاهای واقع در محدوده این محورها صورت گرفته و نقش مهمی در افزایش ایمنی تردد و رضایت‌مندی ساکنین این مناطق خواهد داشت.

فدوی تصریح کرد: روشنایی جاده ها و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل مهم در ارتقای ایمنی تردد در شب، به ویژه در ساعات تاریکی شب و در شرایط جوی نامساعد است این امر با کاهش تصادفات رانندگی، افزایش هوشیاری رانندگان و بهبود دید آنها در جاده ها نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی اظهار کرد: علاوه بر این، روشنایی مناسب  محیط جاده را برای عبور و مرور عابران پیاده نیز امن‌تر می‌سازد.

فدوی اضافه کرد: تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی برای تامین روشنایی محورهای دارای تصادف در سراسر استان، در راستای توجه به ایمنی تردد و پاسخگویی به مطالبات مردمی و براساس اولویت بندی و کارشناسی صورت می‌گیرد.

وی یادآور شد: اجرای طرح های روشنایی در نقاط حادثه خیز و پرتردد، به ارتقای هرچه بیشتر ایمنی جاده های استان و آسایش و رفاه حال مسافران و رانندگان کمک کند.