شناسهٔ خبر: 168468 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

بارش پراکنده باران در اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی

باران کارشناس سازمان هواشناسی با اعلام بارش پراکنده در اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی از کاهش دما طی روزهای آینده در پایتخت و برخی مناطق کشور خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز در برخی مناطق اردبیل، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، رگبار پراکنده و وزش باد را دارند. برای سایر مناطق کشور نیز جوی آرام پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: روز دوشنبه سواحل دریای خزر و آذربایجان شرقی رگبار و بارش پراکنده دارند. سه شنبه نیز در برخی مناطق آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، مرکزی، مازندران،؛ شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و خراسان رضوی به ویژه بعدازظهر و شب‌ها، رگبار پراکنده، وزش باد شدید موقتی و در برخی ساعات گردوخاک دارند.

گودرزی از وقوع باد و گرد و خاک طی چند روز آینده در نیمه شرقی کشور خبر داد و افزود: از شنبه تا دوشنبه در جنوب غرب و از یکشنبه تا سه‌شنبه در شمال‌شرق، شرق و مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، وزش بادهای شدید و کاهش کیفیت هوا پیش بینی شده است.

به گفته وی، از اواخر امشب تا دوشنبه دریای شمال و جنوب ایران مواج و متلاطم است.

وی گفت: تهران امروز افزایش باد را دارد و ۳۵ درجه سانتیگراد بیشینه دمای پایتخت است. هوای تهران در روزهای آینده خنک می‌شود.