شناسهٔ خبر: 168479 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری اعلام کرد؛

صدور پروانه برای بیش از ۹۴ هزار واحد در بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲

بافت فرسوده هرمزگان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: میزان صدور پروانه در بافت های فرسوده شهری برای سال ۱۴۰۲ که ثبت همگی آنها تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد هم اکنون به بیش از ۹۴ هزار واحد رسیده است و این عدد بالاترین عدد در تاریخ نوسازی ایران به شمار می‌رود.

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: به گواه آمار، رکورد میزان صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شهری برای سال ۱۴۰۲ که ثبت همگی آنها تا پایان خردادماه سال جاری ادامه دارد هم اکنون به بیش از ۹۴ هزار واحد رسیده است و این عدد بالاترین عدد در تاریخ نوسازی ایران به شمار می‌رود. بالاترین عددی که تاکنون به ثبت رسیده مربوط به سال ۱۳۹۰ با عدد ۸۹۶۸۳ واحد مسکونی بوده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیش بینی می‌شود تا رقم صدور پروانه در سال ۱۴۰۲ در بافت‌های فرسوده افزایش یابد. زیرا برخی از شهرها میزان نوسازی را وارد نکرده اند و تا پایان خردادماه به تمامی شهرها فرصت داده ایم تا میزان پروانه صادر شده در سال گذشته را وارد کنند تا با ثبت تمامی پروانه ها به عدد واقعی صدور پروانه برای بافت‌ها دست یابیم.