شناسهٔ خبر: 168490 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

چهار طرح بزرگ سرمایه‌گذاری در فرودگاه تبریز آماده ورود بخش خصوصی است

فرودگاه تبریز مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی گفت: پروژه هتل بزرگ فرودگاهی، ترمینال ۲۴ هزار مترمربعی، احداث کارگو و آشیانه بار و همچنین مجموعه رفاهی و گردشگری ، ۴ طرح بزرگ سرمایه گذاری در فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز است که هم اکنون آماده ورود و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی فرودگاه‌های آذربایجان شرقی؛ رامین آذری گفت: فرودگاه‌ها در سراسر جهان نه صرفا مکانی برای نشست و برخاست هواپیما، بلکه فرصتی برای نقش آفرینی موثر بخش خصوصی است و در همین راستا​ "پروژه هتل فرودگاهی، مجتمع​ رفاهی تفریحی و ​هایپرمارکت" به عنوان مهم ترین فرصت سرمایه‌گذاری فرودگاه تبریز شناسایی شده و در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته است.

وی در توضیح جذابیت و اهمیت این طرح سرمایه‌گذاری گفت:​ موقعیت جغرافیایی ممتاز فرودگاه تبریز و رغبت مسافران استان‌های همجوار و استقبال آنان از مراکز مذکور ​و عدم وجود مراکز مشابه در منطقه شمال غرب تبریز و دسترسی به جاده‌های شهرهای همجوار و همچنین​ قطب صنعتی و گردشگری بودن​ شهر تبریز و تردد گردشگران و ​صاحبان صنایع کشور از مسیرهای هوایی نیاز به احداث هتل فرودگاهی‌(در زمینی به مساحت ۳۰۰۰۰ مترمربع) را برجسته کرده است.

وی در خصوص اهمیت احداث ترمینال جدید فرودگاه تبریز هم گفت: فرودگاه تبریز هم اکنون رتبه سوم پروازهای بین‌المللی فرودگاه‌های کشور را در اختیار دارد و اکثر قریب به اتفاق شرکت‌های هواپیمایی کشور پروازهای خود را بصورت برنامه‌ای یا موردی از این فرودگاه انجام می‌دهند که با توجه به آمار رو به رشد پرواز و مسافر فرودگاه تبریز در چند سال گذشته، احداث ترمینال جدید می‌تواند نقش بسیار مهمی در نقش آفرینی این فرودگاه در توسعه اقتصادی استان ایفا کند.

مدیرکل فرودگاه‌های استان آذربایجان شرقی در خصوص ترمینال بار هوایی (کارگو) فرودگاه تبریز هم گفت: وجود کارخانه‌های متعدد و فراوانی مانند چرم‌سازی، شکلات سازی و فرشبافی در شهر تبریز و با در نظر گرفتن سهم عمده بخش خصوصی در اقتصاد استان (بیش از ۹۰ درصد) ​و همچنین آماده بودن کامل فرایند گمرکی ورود و خروج بار در فرودگاه تبریز، ضرورت توسعه کارگو و ساخت سوله این فرودگاه را توجیه می‌کند.

آذری در مورد سومین طرح سرمایه گذاری فرودگاه تبریز هم گفت: طرح گردشگردی فرودگاه تبریز به مساحت ۸ هکتار بعنوان یک طرح زود بازده شامل فضای سبز گردشگری، رستوران، آلاچیق‌های تفریحی، زمین‌های ورزشی و ... نیز به عنوان چهارمین طرح سرمایه‌گذاری معرفی شده است.

شایان ذکر است که "رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران"​ تیر ماه سال جاری با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور در تهران برگزار می شود.