شناسهٔ خبر: 168508 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

میزان تخلیه کالاهای اساسی در بنادر طی ۲ ماهه نخست ۱۴۰۳ اعلام شد

تخلیه و بارگیری طی دو ماهه نخست امسال، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۲۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان بنادر و دریانوردی، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۲، معادل ۴ میلیون و ۵۷ هزار و ۴۷۳ تن بود که در این بین جو رشد ۱۴۰ درصدی، ذرت رشد ۲۸ درصدی، سویا رشد ۱۶۱ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۱۳۲ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۲۶ هزار و ۳۲۵ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۴۰ درصدی جو نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی مدت مذکور معادل ۲ میلیون و ۲۳۹ هزار و ۷۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۲۸ درصدی است.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۶۰ روزه نخست سال جاری معادل یک میلیون و ۶۴ هزار و ۷۱۰ تن بود که رشد ۱۶۱ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۱۰ هزار و ۴۳ تن بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی دو ماهه نخست سال جاری معادل ۱۷۳ هزار و ۳۶۶ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی فروردین و اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۳ معادل ۲۳۰ هزار و ۱۳۷ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۱۳۲ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی دو ماهه نخست سال جاری شامل ۱۶۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه کامیون و ۵ هزار و ۵۵۰ واگن بود که از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۳۷ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.