شناسهٔ خبر: 168530 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی:

رشد ترانزیت و همچنین عملیات ساخت مسکن مرهون پیگیری‌های رییس‌جمهور شهید است

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی رشد ترانزیت و عملیات ساخت مسکن در کشور را مرهون پیگیری‌های رییس جمهور شهید دانست.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز ۱۲ خرداد در همایش تبیین اندیشه‌های مردمی شهید جمهور در وزارت راه و شهرسازی به بیان بخشی از اقدامات این وزارتخانه در حوزه حمل و نقل و مسکن و شهرسازی پرداخت. همچنین وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود ویژگی‌های رییس جمهور شهید را تبیین کرد. 

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال گذشته رکورد ترانزیت در کشور شکسته شد که این رشد و پیشرفت مرهون پیگیری‌ها و سیاست‌گذاری‌های رییس‌جمهور شهید بوده است، گفت: این رشد در ترانزیت در نتیجه مذاکرات شهید رییسی با کشورهای منطقه رقم خورد و هم اکنون کشور از مزایای آن بهره‌مند است. 

عضو کابینه دولت سیزدهم با اشاره به اینکه در بخش مسکن نیز کارهای قابل توجهی در سراسر کشور در حال انجام است، توضیح داد: هم‌‎اکنون فرایند ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد فراتر رفته است و این نشان از عزم دولت رییس‌جمهور شهید برای برطرف کردن نیاز مردم به مسکن داشت. 

بذرپاش با اشاره به اینکه تحویل واحدها هم اکنون در سراسر کشور در حال انجام است، توضیح داد: این حجم از عملیات نهضت ملی مسکن مدیون جسارت‌های رییس‌جمهور شهید است. 

وی  با تاکید بر اینکه پیشرفت‌ها در حال حاضر قابل توجه است تاکید کرد: نباید به وضع موجود راضی باشیم و باید تلاش کنیم تا با همت و توان مضاعف نیازهای مردم را در حوزه تحت مسئولیت خود به مرحله انجام برسانیم. 

وزیر راه و شهرسازی راه‌اندازی ستاد جامع ارتباطات مردمی وزارت راه و شهرسازی را یکی از دستاوردهای سفرهای متعدد رییس جمهور و اعضای دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: راه‌اندازی میزهای ارتباط مردمی برای رفع مشکلات مردم در حوزه‌های تحت مسئولیت وزارت راه و شهرسازی یکی از دستاوردهای مهمی است که منجر به راه اندازی این ستاد شده و در این بخش نیز تلاش مجموعه وزارت راه و شهرسازی تداوم دارد. 

بذرپاش در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه امیر قطر از رییس جمهور شهید به عنوان رییس جمهور جامع‌الاطراف نام برده است، گفت: میزان علاقمندی مردم در داخل و همچنین کشورهای همسایه از شهادت رییس جمهور و تاثری که در همگان برانگیخت نشان از مردمی بودن وی داشت. 

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: شهید رئیسی به عنوان رییس جمهور و مدیر دولت به جای نشستن در دفتر خود با سفرهای استانی پیگیری پیشرفت در حوزه‌های مختلف بود و با این کار به افرادی که در مجموعه دولت بودند این پیام را می‌داد که باید با  تمامی توان برای انجام وظایف گام برداشت. 

وی شکستن بروکراسی‌های اداری و پیشبرد کارها را با بازدیدهای میدانی و در صحنه از ویژگی‌های رییس جمهور شهید عنوان و اظهار امیدواری کرد تا مجموعه دولت راه آن شهید را ادامه بدهد.