شناسهٔ خبر: 168533 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سقف افزایش اجاره‌بها در شهرکرد ۲۵ درصد تعیین شد

26 مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد با مصوبه شورای تامین مسکن استان‌، حداکثر تا ۲۵ درصد تعیین شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(چهارمحال و بختیاری)، خدایار باقری مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن در شهرکرد با مصوبه شورای تامین مسکن استان‌، حداکثر تا ۲۵ درصد تعیین شد.

باقری  در ادامه با اشاره به واگذاری تعدادی از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در استان چهارمحال و بختیاری در ماه‌جاری، گفت: پیگیریم تا در آینده‌ای نزدیک بر اساس ششمین مصوبه شورای‌ عالی مسکن کشور از طریق تهاتر زمین برای دهک‌های یکم و دوم مبلغ چهار میلیارد ریال و برای دهک‌های سوم و چهارم معادل سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با سازندگان واحدهای نهضت ملی مسکن توافق و بازپرداخت ۱۵ ساله با بهره کمتر از چهار درصد از سوی اعضا مشکل تعداد زیادی از مردم را برای تامین آورده رفع کنیم.

وی تسریع در روند تصویب طرح جامع شهرکرد را از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری بیان کرد و گفت: با تصویب این طرح عملیات اجرایی تکمیل کمربند جنوبی شهرکرد به شهرداری واگذار می‌شود.

یادآور می‌شود، بر اساس قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره، که خردادماه توسط رئیس‌جمهور برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ شد، شورای عالی استان‌های کشور مکلف شدند سقف اجاره بها را مشخص کرده و به دبیرخانه شورای عالی مسکن کشور ارسال کنند. دولت و مجلس با هدف کنترل و نظارت بر روی بازار مسکن این قانون را تصویب و اجرایی کرده اند.