شناسهٔ خبر: 168548 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه شورای مسکن استان کرمان مطرح شد؛

افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات مسئله مهم در طرح‌های توسعه و عمران استان کرمان

کرمان مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در چهارمین جلسه شورای مسکن سال جاری گفت: مسئله مهم در طرح های توسعه و عمران در استان کرمان افتتاح حساب و پرداخت تسهیلات است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از کرمان، با حضور محمد مهدی فداکار استاندار کرمان، شهباز حسن پور نماینده مردم شریف شهرستان های کرمان و راور ،سید مصطفی آیت اللهی موسوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان و مدیران اجرایی مربوطه استان اولین جلسه شورای مسکن استان کرمان در روز شنبه ۱۲ خرداد ماه سال ۱۴۰۳ برگزار شد.

رضا حافظی مدیر کل راه و شهرسازی استان کرمان در این جلسه ضمن اشاره به آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن در شمال استان کرمان گفت: مسائل و مشکلات پیش روی این طرح باید هرچه سریعتر مرتفع تا بتوان متقاضیان را به پروژه‌ها معرفی و یا به آنها زمین واگذار کرد. 

وی در راستای پرداخت تسهیلات افزود: از بانک‌های عامل استان خواستاریم ،افتتاح حساب متقاضیان طرح‌های حمایتی ،خودمالکی و حتی بافت‌های فرسوده در طرح‌های توسعه و عمران انجام شود تا این متقاضیان بتوانند آورده‌های خود را واریز نمایند. 

حافظی ادامه داد: مسئله مهم دیگر تامین زیر ساخت‌های خدمات زیربنایی برای اراضی که جدیداً به محدوده شهرها الحاق شده است می باشد که باید هرچه سریعتر صورت گیرد که متاسفانه تا به امروز از سرعت قابل قبولی برخوردار نبوده است. 

رضا حافظی اضافه کرد: تا امروز عملیات اجرایی برای ۲ هزار واحد مسکونی برای نیروهای مسلح در سایت ۷۲ هکتاری کوهسار شهر کرمان آغاز شده است.

وی بیان کرد: سایت ۱۰۸ هکتاری شهرک ارگ کرمان نیز قرار بود انبوه‌سازی و چهار واحدی باشد که مقرر شد به صورت واگذاری دنبال شود و در حال حاضر ۴۰۰۰ واحد را می‌توانیم در این سایت جانمایی کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان عنوان کرد: ۵۰۴ واحد ساختمانی در سیرجان آماده تحویل است و بقیه سایت‌های این شهرستان در حال آماده‌سازی هستند.

وی اظهار کرد: در شهربابک نیز قطعات زمین از طریق بنیاد مسکن به مردم واگذار شده و کار در حال انجام است، در شهرستان بافت سایت ۶۱۶ هکتاری در چهار بخش در حال کار است.

حافظی بیان کرد: در سایت رفسنجان نیز آماده واگذاری قطعات زمین به مردم در قالب جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن هستیم.

وی اظهار کرد: امیدواریم با روندی که پیش می‌رود، در شهریورماه واگذاری اراضی طرح جوانی جمعیت کامل انجام شود و فرد پشت‌نوبتی نداشته باشیم.

استاندار کرمان در ادامه با بیان اینکه مصوبات شورای عالی مسکن و شورای مسکن استان لازم الاجراست افزود: دستگاه‌های خدمات رسان از سهم یک سوم خود پروژه‌ها را آغاز نمایند و بدون شک استان نیز یک سوم خود را به پروژه‌ها تزریق خواهد کرد. 

 فداکار در مورد تسهیلات بانکی و بانک‌های عامل گفت: مدیران بانک‌های عاملی که نمی‌تواند افتتاح حساب نمایند یا اینکه تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار دهند از سمت خود کناره‌گیری کنند زیرا امروز در کشور مسئله مهم تامین مسکن برای مردم است. 

در پایان این جلسه شهباز حسن پور نماینده مردم شریف شهرستان‌های کرمان و راور ضمن اشاره به اینکه ۸۰ درصد درخواست‌های مردم در زمینه مسکن است، افزود: از استاندار و مدیران اجرایی کشور و استان خواستارم ،مشکل نیروی انسانی دستگاه‌های مربوطه را حل کنند زیرا با وجود طرح‌های مهم نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت حجم عظیمی به فعالیت های نیروهای انسانی دستگاه‌های اجرایی مربوطه وارد آمده که نه تنها نیروی انسانی اضافه نشده است، بلکه در بعضی از موارد شاهد کاهش نیروی انسانی نیز بوده‌ایم.