شناسهٔ خبر: 168589 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی سال جاری انجام می‌شود؛

اجرای ۴۲۵ کیلومتر شیار لرزاننده در محورهای مواصلاتی استان خراسان رضوی

شیار لرزاننده در خراسان رضوی رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: ۸۰۰ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه‌های دو خطه در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته اجرا شده و امسال هم در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، احمد رضا بخشی رئیس اداره ایمنی و حریم راه طی گفتگویی اظهار کرد: ۳۵۸ کیلومتر شیار لرزاننده طولی با اولویت میانه راه‌های دو خطه در محورهای مواصلاتی استان طی سال گذشته اجرا شده است و حدود ۴۲۵ کیلومتر شیار لرزاننده طولی در سال جاری در حال اجرا است.

وی افزود: با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از تصادفاتی که منجر به خروج خودرو از مسیر و تجاوز به لاین مقابل می‌شود، به دلیل خواب آلودگی راننده است، اجرای شیار لرزاننده موجب افزایش ایمنی تردد و کاهش حوادث جاده‌ای می‌شود.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه اداره کل راهداری استان با اشاره به اجرای ۵۰۰ متر مربع علائم افقی و خط نوشته‌ها، طی دوماهه اول سال جاری افزود: طی این مدت ۳ کیلومتر حفاظ ایمنی گاردریل و نرده پل و ۶۰۰ عدد علائم ایمنی راه‌ها (اخطاری، انتظامی، مسیر نما و …) نصب و تعمیر شده است.

بخشی گفت: در این بازه زمانی، در راستای افزایش ضریب ایمنی راه‌ها و کاهش تصادفات جاده‌ای، ۱۷۰ متر مربع تابلوی اطلاعاتی راه‌ها و ۲۰کیلومتر شیار لرزاننده با اولویت نقاط پر تصادف، راه‌های آسیایی و گردشگری تهیه، نصب و تعمیر شد.

وی در خاتمه از کاربران جاده‌ای خواست ضمن رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی به تابلوهای هشدار دهنده در راه‌های ارتباطی توجه کرده و با رعایت سرعت مطمئنه، حافظ سلامت خود و دیگران باشند.