شناسهٔ خبر: 168595 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طرح ویژه راهداری محوری در راه‌های گلستان به‌زودی اجرا می‌شود

گلستان معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: طرح ویژه راهداری محوری با هدف ارتقای ایمنی راه‌های اصلی و شریانی و نقاط پرتصادف به‌زودی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (گلستان)،   سلیم اصغری در اولین جلسه شورای راهداری اداره کل در سال ۱۴۰۳ با اشاره به اجرای طرح ویژه راهداری محوری در راه‌های اصلی و شریانی استان، اظهار کرد: در این طرح با استفاده از ۱۷۵ دستگاه ناوگان و ۳۵۰ نیروی راهداری موجود در کلیه شهرستان‌های استان انواع اقدامات راهداری از قبیل شانه سازی، رفع و اصلاح نقاط پرتصادف، تسطیح حریم، منظرآرایی و پاک‌سازی و سایر اقدامات راهداری به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح محوری راهداری از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان‌ها به تاکید سازمان متبوع است، ادامه داد: اجرای این طرح موجب می‌شود که عملیات راهداری محورها طبق برنامه‌ای که در آن نقاط ضعف و قوت راه‌های استان شناسایی شده، با امکانات موجود دنبال شود.

معاون راهداری گلستان افزود: اصلاح مقاطع پرتصادف، افزایش بازدهی ماشین آلات، ارتقای ضریب ایمنی راه‌های اصلی و شریانی و کاهش هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم نگهداری راه‌ها از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح محوری است.

اصغری در ادامه با توجه به تعطیلات تابستانی و تعطیلات ارتحال امام (ره) و حجم بالای ترافیک محورها در این ایام تصریح کرد: گشت‌های راهداری به طور منظم و محسوس در این روزها در راه‌های استان برای برقراری ترددی ایمن مستقر می‌شوند.

وی گفت: همچنین با در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری؛ در راه‌های روستایی نیز اقدامات شایسته و ویژه‌تری برای امیدآفرینی مردم اجرا خواهد شد.

در استان گلستان ۵ هزار و ۲۵۱ کیلومتر راه استحفاظی وجود دارد که یک هزار و ۳۱۳ کیلومتر از این میزان راه اصلی و شریانی و فرعی و ۳ هزار و ۹۵۱ کیلومتر روستایی است.