شناسهٔ خبر: 168621 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد؛

تداوم عملیات ایمن سازی جاده برهان توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اذربایجان غربی

7fba12ed-75a6-4fde-9210-0d5c76e2a28b.jpg مدیر کل راهداری وحمل و نقل و جاده ای آذربایجان غربی از تداوم ایمن سازی جاده برهان توسط این اداره کل به منظور کاهش سوانح جاده ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه اصلاح نقاط حادثه‌خیز  محور برهان در دستور کار اداره کل قرار دارد، گفت: تاکنون درمجموع ۲۴.۸ کیلومتر روکش آسفالت در این محور انجام شده که ۴.۸کیلومتر با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان مربوط به حوزه استحفاظی بوکان است و برای آسفالت ۴ کیلومتر دیگر نیازمند تخصیص اعتبار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در ادامه این پروژه در ۲۰ کیلومتر از ۳۲ کیلومتر حوزه استحفاظی مهاباد شانه‌سازی انجام شده و این عملیات به صورت مداوم ادامه دارد.

دست نشان با اشاره به اینکه در سه راهی برهان طی یک سال گذشته ۳۲ متر نیوجرسی مفصلی و تابلو و علایم نصب شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه پیچ قره بلاغ یک نقطه حادثه‌خیز محسوب می‌شود در ورودی و خروجی این پیچ چراغ چشمک زن و چشم گربه‌ای و علایم هشدار دهنده نصب شده است.

وی با بیان اینکه  در پیچ تند حادثه‌خیز درمان یک دستگاه پیکور جهت تعریض محور مستقر شده است، یادآور شد: به منظور افزایش ضریب ایمنی در سال گذشته  کناره دهنه پل‌ها دپوی خاک ریخته شده تا مانع برخورد و سیل نقلیه به ابنیه فنی و بروز خسارت به وسایل نقلیه شود.

این مقام مسئول ادامه داد: نصب ۴ چراغ چشمک زن، ایجاد  یک سرعت‌کاه در مسیر فرعی قمتره  و نصب ۴  تابلو محدودیت سرعت بالای۷۰ در کل مسیر برهان از دیگر اقدامات انجام شده در این مسیر توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل استان در راستای ایمنی ترددهای جاده‌ای است.

دست نشان اظهار کرد: اجرای عملیات ریسه خاکی درنقطه حادثه‌خیز پیچ برهان، نصب ۴ تابلو محدودیت سرعت در کل مسیر، شانه سازی، اجرای چراغ چشم گربه‌ای در تقاطع قمتره و پیچ برهان، نصب گاردریل در پیچ قره بلاغ از جمله برنامه‌ها این اداره کل است که در روزهای آتی اجرا خواهد شد.