شناسهٔ خبر: 168651 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان کوثراعلام کرد؛

تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۱۵۰ کیلومتر از  راه‌های شنی و خاکی شهرستان کوثر

احداث راه روستایی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان کوثر از تیغ زنی، تسطیح و رگلاژ ۱۵۰ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی شهرستان کوثر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، جعفر بابائیان رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر با بیان اینکه در ۲ ماهه گذشته با استفاده از ۲۰ تن آسفالت سرد محورهای مواصلاتی این شهرستان  لکه گیری شده گفت: در مدت یاد شده راهداران عملیات خاک‌برداری، تعریض و افزایش ظرفیت پارکینگ روبروی پاسگاه پلیس راه اردبیل- سرچم را با حجم ۳۰ هزار متر مکعب خاک‌برداری و خاکریزی اجرا کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت لق گیری سنگ‌های سست از ترانشه‌ها در محورهای اردبیل – سرچم و گیوی – آبگرم به صورت دستی با صعود به بالای ترانشه و ایجاد محدودیت ترافیکی با هماهنگی پلیس راه به مقدار ۴۰ نفر ساعت انجام شده تصریح کرد: راهداران از سیستم روشنایی ۱۲ دستگاه از تونل در ۷ نقطه نگهداری کرده اند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر در دو ماهه گذشته خط کشی ۱۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر را یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران عملیات تعریض  پل دالی ۳ متری با باکس‌های بتنی در طرفین جاده و خاکریزی پشت دیوار حایل پل را انجام داده و رمپ‌های ورودی و خروجی ۲ دستگاه از پل‌ها را نیز اجرا کرده اند.

بابائیان در این مدت از پاک‌سازی ۳۲۵ کیلومتر از کانال‌های طرفین در محورهای مواصلاتی شهرستان کوثر خبر داد و خاطرنشان شد: در ۲ ماهه گذشته ۳۲۵ کیلومتر از حریم راه‌ها پاک‌سازی و آزادسازی شده است.

وی حفاظت و صیانت از حریم راه‌ها را به‌عنوان سرمایه ملی خط قرمز راهداری دانست و گفت: تا کنون با حضور ۱۹۰۰نفر- روز گشت راهداری در محورهای مواصلاتی جهت جلوگیری از تجاوز به حریم راه ۱۲ مورد اخطار کتبی به متخلفان ابلاغ و ۶عدد تابلوهای غیر مجاز از سطح جاده‌های این شهرستان جمع آوری شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان کوثر پاک‌سازی ۴۱ متر مکعب از شانه و حریم محورهای مواصلاتی از زباله‌های ریخته شده، تنقیه، لایروبی و تنظیم بستر پل‌ها و آبروها به تعداد ۱۱دهانه به حجم ۷۰متر مکعب، تعمیر، بازسازی و نصب ۳۷۰عدد تابلو و علائم، شستشوی ۸۰۰ عدد  علائم راهداری، تعمیر، بازسازی و نصب ۱۶۲ شاخه گاردریل، تعمیر و نگهداری ۳۶ عدد چراغ‌های چشمک زن و چراغ‌های پلیسی، نصب  و تعمیر ۲۱عدد چراغ چشمک زن و احداث پارکینگ در کیلومتر ۱۱۵ با خاک‌برداری، پخش مصالح سنگی به حجم ۰۰۰/۱۰ متر مکعب و اجرای عملیات شانه‌سازی با مصالح سنگی در کیلومتر ۱۲۰ الی ۱۲۵ به حجم ۰۰۰/۱ متر مکعب را از دیگر اقدامات مهم راهداران در دو ماهه گذشته برشمرد.

بابائیان در دو ماهه گذشته به اجرای ۷کیلومتر از ابنیه فنی و زیرسازی راه‌های  روستایی پیرآغاج و اسفرنجان اشاره کرد و ادامه داد: در این مدت راهداران پشت عرشه پل دالی ۴ دهانه ۱۰ متری پل گنجگاه، پشت پل طاقی ۳ متری در خروجی تونل شماره ۹ با کاور بتن به‌صورت مصالح را اجرا کرده اند.

وی با بیان اینکه راهداری شهرستان کوثر مسئولیت نگهداری از ۵۲۰ کیلومتر راه ارتباطی را بر عهده دارد گفت: از این مقدار ۱۹۰کیلومتر راه اصلی و فرعی، ۲۱۵کیلومتر راه آسفالته روستایی و ۱۱۵کیلومتر نیز راه شوسه و خاکی است.