شناسهٔ خبر: 168675 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۶۷ میلیون و۸۰۰ هزار تردد خودرو در محورهای آذربایجان شرقی

شرقی معاون فنی و راه روستایی اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: تردد بیش از۶۷ میلیون و ۸۰۰ هزار خودرو طی دو ماه اول سال ۱۴۰۳ در محورهای مختلف استان آذربایجان شرقی ثبت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از آذربایجان شرقی  جواد  عبدی؛ معاون فنی و راههای روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: باتوجه به اطلاعات به دست آمده از ۹۸دستگاه تردد شمار آن لاین در محورهای مختلف استان این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته  ۳درصد افزایش داشته است.

جواد عبدی گفت : از کل تردد ثبت شده ۱۲ درصد مربوط به  وسایل نقلیه سنگین و ۸۸ درصد مربوط به وسایل نقلیه سبک بوده است.

وی گفت:  در این مدت تعداد وسیله نقلیه ورودی به استان  برابر با ۳ میلیون و ۸۶۰ هزار و تعداد وسیله نقلیه خروجی نیز برابر با ۳ میلیون و ۷۸۵ هزار دستگاه خودرو بوده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل در آمار ورودی  افزایش ۵ درصدی و در آمار خروجی افزایش ۲ درصدی را نشان می دهند.

عبدی پرتردد ترین محورهای استان در این بازه زمانی را به ترتیب محور رفت و برگشت کنار گذر جنوبی شهید کسایی (باسمنج -  تبریز) و  ( تبریز - باسمنج)، محور رفت و برگشت ایلخچی - تبریز، محور رفت و برگشت تبریز - صوفیان، محور رفت و برگشت آذرشهر - ایلخچی و محورهای تبریز - خواجه و سهند - تبریز برشمرد.