شناسهٔ خبر: 168678 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تردد نزدیک به ۷۹۰ هزار مسافر از پایانه‌های مرزی آذربایجان غربی در سال جاری

d85b2030-ea2c-4075-8448-569342576650.jpg طی ۲ ماهه نخست سال جاری ۷۸۸ هزار و ۸۰۹ مسافر از پایانه های مرزی استان آذربایجان غربی تردد کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای آذربایجان غربی در رابطه با تردد مسافر از پایانه‌های مرزی استان گفت: میزان تردد در ۲ ماهه گذشته از سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۲۰.۶۲ درصدی داشته است. 

وی با اشاره به تداوم افزایش امکانات در پایانه‌های مرزی استان جهت تسهیل و تسریع تردد مسافرین گفت: تردد مسافر در پایانه‌های مرزی استان به صورت روان در حال  انجام است و به تفکیک در این مدت، ۵۷۴ هزار و ۸۷۶ مسافر ایرانی و بیش از ۲۱۳ هزار مسافر خارجی ورود و خروج خود را ثبت کرده اند. 

دست نشان با اشاره به اینکه در اردیبهشت ماه امسال، ۳۶۳ هزار ۹۹۳ مسافر از پایانه‌های مرزی استان تردد کردند، اظهار کرد: پایانه مرزی بازرگان با بیش از ۲۴۴ هزار ورود وخروج مسافر رتبه اول تردد را در بین ۶ پایانه مرزی استان دارد و بعد از ان نیز پایانه مرزی رازی با ۲۲۸ هزار و ۷۶۴ مسافر و پایانه مرزی سرو با بیش از ۱۶۳ هزار تردد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارد. 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در سال جاری درمجموع ۲۲۸۶ دستگاه ناوگان مسافری اقدام به جابجایی مسافر از پایانه‌های مرزی استان کردند که از این میزان ۱۱۵۵ دستگاه به کشور وارد و ۱۱۳۱ دستگاه نیز از کشور خارج شدند.