شناسهٔ خبر: 168680 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

ثبت بیش از ۱۰۰ هزار تخلف جاده‌ای در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری

مرکز مدیریت راههای آذربایجان غربی از ابتدای سال جاری بیش از ۱۰۰ هزار تخلف جاده ای توسط سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای ارتباطی آذربایجان غربی ثبت شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی امامی رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ۴۱ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در سطح جاده‌های استان فعال هستند، افزود: در ۲ ماه گذشته از سال جاری بیش از ۲۱ میلیون و۳۴۱ هزار پلاک توسط این سامانه‌ها خوانده شده است.

وی با اشاره به اینکه ۴۳ دستگاه دوربین نظارت تصویری و ۶ دستگاه دوربین عکسبرداری ثابت در محورهای آذربایجان غربی فعال هستند، تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۴ سامانه توزین در حال حرکت استان، بیش از یک میلیون و  ۲۸۲ هزار پلاک خوانده و تخلف ۳۳۱۵ پلاک را نیز ثبت کرده اند.

امامی با اشاره به اینکه ۱۱۴ سامانه تردد شمار در استان فعال است، یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۶ میلیون و ۳۸۴ هزار تردد بین استانی توسط این دستگاه‌ها ثبت شده که به طور میانگین متوسط تردد روزانه در محورهای مواصلاتی استان ۵۸۵۶ تردد است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی ادامه داد: از آغاز سال ۱۴۰۳ تاکنون  تعداد ۳۳۳۱ تماس با سامانه تلفن گویا و پاسخگویی۱۴۱ انجام شده که از این تعداد به ۲۷۸۰تماس توسط اپراتورها پاسخ داده شد.