شناسهٔ خبر: 168689 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

راهداری بوشهر ۲۰ نقطه پرحادثه جاده‌ای را ایمن‌سازی کرد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان بوشهر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اصلاح و ایمن‌سازی ۲۰ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر از اصلاح و ایمن‌سازی ۲۰ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی استان خبر داد.

وی گفت: براساس آخرین مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور، ۱۰ نقطه پر تصادف در استان بوشهر شناسایی و ۷ نقطه ایمن‌سازی شده است.
اخترشناس افزود: ۳ نقطه باقی مانده در ابتدای گردنه‌های «دالکی- کنارتخته» موسوم به پیچ‌های برق نیز تا هفته دولت امسال اصلاح و ایمن خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین ۱۶ نقطه پرحادثه هم در استان تعیین شد که ۱۰ نقطه آشکارسازی یا اصلاح شده و ۶ نقطه باقی مانده تا شهریورماه تکمیل می‌شود.
اخترشناس درخصوص مهمترین نقاط پرحادثه که ایمن‌سازی و بهسازی آن انجام شده بیان کرد: خروجی خورموج محدوده میدان بصیرت- زائرعباسی، محدوده «دلوار-محمد عامری-باشی» و «بوالخیر- عامری» تنگستان، محدوده نمازگاه، محدوده پل کلل تا آبپخش و محدوده «پارک جنگلی سرکره» دشتستان، محدوده پل میوه تره بار، ورودی شهر بوشهر تا چغادک، گردنه عامری دیلم و باند دوم محور دیلم بهبهان در سه فاز و پیچ مخازن در کنگان جزء شاخص‌ترین نقاط پرحادثه در جاده‌های استان بودند که ایمن‌سازی شده و یا مراحل نهایی آن در حال انجام است.
دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های استان بوشهر خاطرنشان کرد: تکمیل عملیات ایمن سازی راههای استان به حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.