شناسهٔ خبر: 168716 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی:

نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای هر کشور و دستگاه اجرایی است

تلاش وزارت راه و شهرسازی برای بهبود معیشت کارکنان/ نیروی انسانی مهمترین سرمایه برای هر کشور و دستگاه اجرایی است معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی هدف از سفرهای استانی را شناخت مشکلات، دیدار رودررو با کارکنان و در نهایت ارائه راه حل اعلام کرد و گفت: مهمترین و بزرگترین سرمایه هر کشور و دستگاه اجرایی، نیروی انسانی کارآمد آن است.

به‌گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، محمدعلی زهره‌ای در سفر یکروزه به کرمانشاه و در جلسه شورای هماهنگی که با حضور رامین الماسی مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونان و کارکنان زیرمجموعه این وزارتخانه برگزار شد، افزود: در پایان سفرها، راهکارها و اقدامات انجام‌شده به استان‌ها گزارش می‌شود و در نظر داریم تا رسیدن به راه حل نهایی و رفع مشکلات، پیگیری لازم را انجام دهیم.

وی توجه به نیروی انسانی را مورد توجه قرار داد و گفت: تقویت جایگاه نیروی انسانی دانش‌محور و متخصص باید در دستور کار مدیران استانی باشد و برای تحقق این امر، توجه ویژه به آموزش و به روز بودن اطلاعات امر بدیهی محسوب می‌شود.

زهره ای با اشاره به‌اینکه امکانات رفاهی و معیشتی بای به‌صورت عادلانه میان همه کارکنان توزیع شود، تصریح کرد: مدیران کل استانی و معاونان توسعه مدیریت و منابع انسانی آنها، وظیفه تأمین معیشت و تقویت زندگی کارکنان خود را بر عهده دارند و در این زمینه از هیچ کوششی نباید دریغ ورزند و وزارت راه و شهرسازی استان نیز همواره پشتیبان ایده‌های خلاقانه و رفاهی خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: در دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی در هر استان، امکانات رفاهی متعددی وجود دارد که باید این امکانات برای مجموعه خانواده بزرگ راه و شهرسازی استان مورد بهره برداری و استفاده قرار بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه تلاش و همدلی در مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان کرمانشاه در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن به خوبی نمود یافته است و پیشرفت‌های این پروژه نشانگر همکاری همه‌جانبه زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی در استان کرمانشاه است، گفت: نیروی انسانی مهم‌ترین سرمایه برای هر کشور و دستگاه اجرایی است و باید از این ظرفیت طلایی به خوبی استفاده شود.

زهره‌ای با بیان اینکه متاسفانه در پرداختی‌ها بین دستگاه‌های اجرایی نابرابری وجود دارد، افزود: باید عدالت در پرداختی‌ها مورد توجه قرار گیرد و در نظر داریم تمام دستگاه‌ها به‌صورت یکسان از مزایای دولتی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه جشنواره قدردانی از نیروی انسانی به‌زودی برگزار می‌شود، بیان کرد: در این جشنواره کارکنان برتر معرفی و با حضور وزیر راه و شهرسازی به‌صورت ویژه‌ای از این کارکنان تقدیر خواهد شد و قطعا برگزاری این جشنواره بهره‌وری را بالا می‌برد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی، با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی بیش از ۱۰۰ هزار نیروی متخصص در بخش‌های مختلف دارد، گفت: این تعداد نیروی انسانی برای این وزارت خانه سرمایه است و برقراری عدالت سازمانی، شایسته سالاری و جانشین‌پروری باید مورد توجه مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد زیرا جوانان آینده سازان این کشور خواهند بود.

معاون  وزارت راه و شهرسازی با اشاره به‌اینکه رسالت و کارکردهای وزارت راه و شهرسازی متنوع، تخصصی و فنی در بخش‌های مختلف است، تصریح کرد: اصلاح حکم‌های فوق‌العاده کارکنان وزارت راه و شهرسازی از ۳۵درصد به ۵۰ درصد از دیگر برنامه های دولت سیزدهم به منظور جلب رضایت کارکنان وزارت راه و شهرسازی است.

وی بیان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی، کار معین و کاهش سن بازنشستگی برای بانوان شاغل در وزارت راه و شهرسازی از دیگر برنامه‌های این وزارتخانه است.