شناسهٔ خبر: 168761 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد؛

بارش باران و رگبار پراکنده در بیشتر نقاط کشور تا پایان هفته

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی با پیش‌بینی وضعیت آب و هوای امروز تا پایان هفته جاری از وقوع بارش و رگبار پراکنده در اقصی نقاط کشور تا پایان هفته خبر داد.

فریبا گودرزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز دوشنبه ۱۴ خردادماه ۱۴۰۳ اظهار کرد: امروز در ارتفاعات نوار شمالی کشور در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر و رگبار پراکنده انتظار می‌رود و در نوار شرقی وزش باد تداوم خواهد داشت، در سایر مناطق کشور جوی پایدار مستقر است.

وی افزود:‌ همچنین سه‌شنبه ۱۵ خرداد با گذر امواج تراز میانی جو در مناطقی از شمال غرب دامنه های شرقی زاگرس واقع در غرب کشور و در استان قم و شمال اصفهان ابرناکی، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی بیان کرد: در شمال استان‌های تهران، البرز و قزوین و در دامنه های شمالی البرز واقع در مازندران و شرق گیلان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق رخ می دهد.

گودرزی در ادامه گفت: در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه علاوه بر این مناطق در ارتفاعات یزد و کرمان جنوب سیستان و بلوچستان به ویژه ساعات بعد از ظهر افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: روز جمعه ۱۸ خرداد نیز به تدریج ابرناکی و بارش در شمال غرب و سواحل شمالی کاهش می‌یابد و در شرق زنجان، همدان، مرکزی، برخی مناطق اصفهان، یزد، کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: از سه شنبه تا پنجشنبه در شمال شرق شرق و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود.

گودرزی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای تهران نیز گفت: آسمان امروز تهران صاف و همراه با وزش باد در برخی ساعت ها پیش‌بینی می شود. همچنین بیشینه دما به ۳۳ درجه بالای صفر و کمینه دما به ۱۷ درجه بالای صفر می رسد.