شناسهٔ خبر: 168764 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل روابط عمومی "هما" خبر داد:

اعزام بیش از ۶۰ هزار زائر حج تمتع تا ۱۴ خرداد

پرواز حج مدیرکل روابط عمومی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" از اعزام ۶۰ هزار و ۲۰۰ زائر حج تمتع از زمان شروع عملیات تا ساعت ۱۹ سیزدهم خردادماه ماه از ۲۱ ایستگاه پروازی خبر داد.  

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی حسام قربانعلی در جمع خبرنگاران با اشاره عملیات پروازهای حج تمتع ۱۴۰۳ تا نیمه خردادماه اظهار کرد: تا ساعت ۱۹ روز یکشنبه ۱۳ خرداد بالغ بر ۶۰ هزار و ۲۰۰ زائر به سرزمین وحی اعزام شده اند.

وی افزود: هواپیمای معراج موفق به اخذ مجوز برای پرواز به عربستان نشد و بار انجام عملیات پروازهای حج تمتع به طور کامل بر دوش هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما" است. بنابراین همکاران ما به طور شبانه روزی در حال انجام عملیات از ۲۱ ایستگاه پروازی برای رفاه حال حجاج از سراسر کشور هستند.

مدیرکل روابط‌عمومی هما گفت: عملیات انتقال از شهر یزد و تقارن با عملیات در شهر اردبیل و پایان عملیات در شهر اصفهان است. همچنین در ابتدای عملیات انتقال از چابهار قرار داریم.

قربانعلی با بیان اینکه پروازهای هما از فرودگاه امام(ره) به فرودگاه های مدینه و جده ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: بخش عمده ای از عملیات در شهرهای مختلف رو به پایان است. همچنین در روز چهاردهم خردادماه اعزام حجاج از زاهدان و چابهار و قشم و ارومیه با پروازهای هما انجام می شود.

مدیرکل روابط عمومی هما خاطرنشان کرد: در روز پانزدهم عملیات گسترده ای به طول ۷ روز از مرکز استان گلستان و فرودگاه گرگان آغاز می شود.

وی با بیان اینکه پروازهای رفت حج تمتع تا اعزام بیش از ۸۹ هزار و ۷۰۰ زائر و روز ۲۱ خردادماه ادامه می یابد، گفت: پروازهای برگشت نیز از یکم تیر آغاز می شوند و تا ۲۱ تیر ادامه می یابند.

قربانعلی یادآور شد: برای عملیات امسال یک فروند هواپیمای ایرباس A۳۱۰ با ۲۳۶ صندلی وارد ناوگان هما شد و حتی با اخذ نشدن مجوزهای معراج، برای پروازهای شهرهای زنجان و همدان‌ برنامه ریزی شد. به همین خاطر مشکلی بابت جابه‌جایی زائران نداریم.