شناسهٔ خبر: 168779 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان لرستان خبر داد؛

اختصاص ۴۰۰ هکتار زمین به ۲ روستای خرم آباد در قالب طرح جوانی جمعیت و نهصت ملی مسکن

شاکرمی لرستان۳ مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۴۰۰هکتار زمین در پل بابا حسین و سر آستان خرم آباد به طرح جوانی جمعیت و نهصت ملی مسکن اختصاص یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (لرستان) بهزاد شاکرمی با اشاره به تصویب الحاق چهار قطعه زمین برای طرح جوانی جمعیت و نهضت ملی مسکن گفت: ۱۰۰ هکتار در سر آستان خرم آباد، ۴۰ هکتار در تنگ قلعه کوهدشت، ۳۰۰ هکتار در پل بابا حسین خرم آباد و ۲۵۰ هکتار در الیگودرز برای این موضوع اختصاص داده شد.

وی گفت: از پروژه یک هزار و ۸۳۲ واحدی کوی آبشار خرم آباد تاکنون تنها ۱۱۲ واحد پروانه صادر شده و یک هزار و ۷۲۰ واحد پروانه ندارد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه مسئولان برخی بانک‌های استان، متقاضیان تسهیلات مسکن را به بهانه نبود اعتبار با یک «نه» بزرگ مواجه می‌کنند، افزود: بر اساس اظهارات متقاضیان، مراجعان با «نه» بزرگ کارمند بانک مواجه می‌شوند که برای راستی آزمایی موضوع، پیامک برای متقاضی ارسال می‌شود که به بانک مراجعه کند اما حتی تشکیل پرونده هم برای او انجام نشده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۹ هزار و ۱۲۳ واحد حمایتی برای تسهیلات به بانک‌های مسکن، ملی و صادرات معرفی شده که تنها سه هزار و ۲۶۲ واحد دارای قرارداد مشارکت هستند.

شاکرمی عنوان کرد: بانک مسکن در این خصوص از هفت هزار و ۸۸۴ واحد معرفی شده قرارداد ۴۵ درصد را منعقد کرده، بانک ملی از ۹۹۱ واحد، قرارداد ۱۱۵ را صادر و قراردادی برای ۲۴۰ واحد معرفی شده به بانک صادرات منعقد نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: تعهدات این اداره کل در سایت مسکن مهر یا نهضت ملی ایجاد پارک نیست تنها در برخی شهرها برای افزایش قدرت جذب متقاضی، درختکاری انجام می‌شود.