شناسهٔ خبر: 168790 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

بررسی توسعه خدمات هواشناسی دریایی در نشست تخصصی مدیران و کارشناسان هواشناسی دریایی کشور

ایستگاه هواشناسی توسعه خدمات هواشناسی دریایی در نشست تخصصی مدیران و کارشناسان هواشناسی دریایی استان های ساحلی کشور در استان خوزستان بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی سازمان هواشناسی کشور، اداره کل هواشناسی استان خوزستان در روز های ۹ و ۱۰ خرداد، میزبان نشست مدیران استان های ساحلی با حضور معاونت توسعه پیش بینی و اداره کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور بود.

در این نشست که با حضور معاونت توسعه پیش بینی و معاونت اداره کل شبکه پایش سازمان هواشناسی کشور و همچنین مدیران کل هواشناسی استان های بوشهر، خوزستان، سیستان و بلوچستان، گلستان، گیلان، مازندران و هرمزگان برگزار شد، توسعه خدمات و فعالیت های هواشناسی دریایی در حوزه آب های ملی و منطقه ای بر اساس نیاز کاربران دریایی و همچنین برنامه توسعه شبکه پایش هواشناسی دریایی در برنامه هفتم توسعه کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. 

همچنین در روز ۱۰ خرداد، اعضای حاضر در نشست از حوزه کنترل ترافیک و بخش امداد و نجات دریای بنادر خرمشهر و بندر امام بازدید به عمل آوردند. پس از بازدید نشست مشترکی با حضور مسئولین و مدیران اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان انجام شد و از نزدیک مسائل مربوط به هواشناسی دریایی استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.