شناسهٔ خبر: 168794 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی آیت اللهی لارستان: 

فرودگاه بین‌المللی لارستان می‌تواند به قطب جدید پروازهای جنوب کشور تبدیل شود

محسن رفیعی سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان گفت: این فرودگاه در حال حاضر میزبان پروازهای فلای‌دبی و العربیه، ایران ایر و چابهار ایر است و ضمن برخورداری از ظرفیت لازم برای میزبانی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ می‌تواند به قطب جدید پروازهای جنوب کشور تبدیل شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی فرودگاه بین المللی لارستان محسن رفیعی با بیان اینکه در حال حاضر میزبان پروازهای فلای‌دبی و العربیه ایران ایر و چابهار ایر است، اظهار کرد: این فرودگاه ظرفیت لازم برای میزبانی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ را دارد و می‌تواند به قطب جدید پروازهای جنوب کشور تبدیل شود.

وی افزود: فرودگاه بین‌المللی لارستان که سابقه‌ای درخشان در اعزام و پذیرش پروازهای خارجی دارد، خواهان حضور قطرایرویز، سلام ایر عمان و الجزیره کویت در آسمان خود است.

سرپرست اداره کل فرودگاه بین‌المللی لارستان گفت: این فرودگاه در حال حاضر میزبان پروازهای فلای‌دبی و العربیه ایران ایر و چابهار ایر است، ظرفیت لازم برای میزبانی از شرکت‌های هواپیمایی بزرگ را دارد و می‌تواند به قطب جدید پروازهای جنوب کشور تبدیل شود.

رفیعی تصریح کرد: حضور این شرکت‌های هواپیمایی نه تنها مسیرهای پروازی جدیدی را به روی مسافران لارستانی و جنوب فارس می‌گشاید، بلکه ارتباطات تجاری و اقتصادی با کشورهای قطر، عمان و کویت را نیز تقویت می‌کند.

وی با اشاره به مزایای حضور قطرایرویز، سلام ایر و الجزیره در لارستان را؛ ایجاد مسیرهای پروازی جدید به مسقط، دوحه و کویت، کاهش هزینه سفر و سهولت در رفت و آمد، افزایش رونق اقتصادی و گردشگری منطقه، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، ارتقای جایگاه فرودگاه لارستان در سطح بین‌المللی دانست.

در حال حاضر فرودگاه بین‌المللی لارستان علاوه بر انجام پرواز در مسیر دبی و شارجه، در تمام روزهای هفته پروازهای منظم برنامه‌ریزی شده به مقاصد داخلی و خارجی دارد. در روز سه شنبه به مقصد قطر، یک شنبه به مقصد کویت و یک شنبه، سه‌شنبه و جمعه نیز به مقصد تهران از این فرودگاه پرواز انجام می‌شود.

گفتنی است فرودگاه بین‌المللی آیت الله آیت اللهی(ره) لارستان، فرودگاهی است واقع شده در شهر لار، در جنوب استان فارس و در فاصله ۳۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز و ۱۹۰کیلومتری شمال غرب بندرعباس قرار دارد . شهر لار وسیع‌ترین شهرستان استان فارس محسوب می‌شود.