شناسهٔ خبر: 168830 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اجرای عملیات نگهداری و بهسازی رویه ۱۷۰۰ کیلومتر از راه‌های خراسان رضوی

بهسازی راههای خراسان رضوی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: به دنبال سفر رئیس جمهور شهید در سال ۱۴۰۱ به استان، تاکنون بیش از یک‌هزار و ۷۱۰ کیلومتر لکه‌گیری و روکش آسفالت و عملیات حفاظتی رویه راه با ارزش ریالی بیش از سه هزار میلیارد تومان، در محورهای شریانی و اصلی انجام شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، جعفر شهامت طی گفتگویی اظهار کرد: اجرای آسفالت حفاظتی اسلاری سیل محور قوچان - چناران و قسمت‌هایی از آسفالت حفاظتی اسلاری سیل در آزادراه باغچه- مشهد با پیگیری‌های به عمل آمده و شروع فصل کاری مناسب پیمانکاران، نسبت به رفع معایب با هزینه خود اقدام نموده و یا در صورت‌عدم رفع نقایص اقدامات قانونی لازم در برخورد با خاطیان به عمل خواهد آمد. 

وی افزود: در این رابطه قسمت‌هایی از آسفالت گرم اجرا شده در محور سبزوار - نیشابور در محدوده شهرستان فیروزه دچار مشکل شده بود که با پیگیری به عمل آمده پیمانکار مربوطه با هزینه خود نسبت به رفع آن اقدام کرد. 

مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای خراسان رضوی همچنین از اقدامات قانونی انجام شده در خصوص برخورد با پیمانکاران متخلف خبر داد و گفت: در این رابطه از سال گذشته اقدامات قانونی خوبی در باب برخورد با پیمانکارانی که به تعهدات خود عمل نکرده اند، انجام شد، از جمله فسخ قرارداد پنج پیمانکار و برخورد قانونی با آن‌ها به دلیل‌عدم انجام تعهدات مربوطه است. 

شهامت در پایان ابراز امیدواری کرد: انشاءلله با تأمین اعتبار و افزایش سطح کیفیت عملیات اجرایی شاهد کاهش هزینه‌های اجرایی، افزایش ایمنی راه‌ها و جلب رضایت عمومی مردم فهیم استان باشیم که باتوجه به برنامه بهسازی ۳هزار کیلومتر از راه‌های استان تا پایان سال ۱۴۰۴، بهبود محسوس کیفیت راه‌ها مستلزم استمرار تامین اعتبارات مرتبط است.