شناسهٔ خبر: 168844 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت ۱۴۳ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی شهرستان تربت حیدریه

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تربت حیدریه رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت حیدریه از بهسازی، آسفالت و روکش آسفالت ۱۴۳ کیلومتر از راه‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان در دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از خراسان رضوی، علی اصغر کرباسی رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تربت حیدریه گفت: عملیات بهسازی و تعریض ورودی‌های شهر تربت حیدریه از سمت مشهد و سمت گناباد به طول ۷/۵ کیلومتر، بهسازی محور سرهنگ – حصاریزدان به طول ۱۵ کیلومتر، بهسازی و آسفالت راه‌های امیرآباد، شیله‌گشاد، کوهی، تجرود، غنچی، پاگدار، حصارجلال، زرکک و روکش آسفالت راه‌های تربت حیدریه - بایگ، بایگ - حصار، شورحصار-نوری، نوری - سربالا، نسر-قشرباط، نسر-قلعه نو، رباط سنگ- اسد آباد، کدکن-تلخ بخش، اسفیز- دافی، نوغاب، سرکاریز، برس، رودخانه  و ورودی‌های سیوکی و سنگل آباد، تقاطع عریان و فدرد از مهم‌ترین اقدامات این اداره در بخش ساخت راه‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در حوزه‌ ایمنی راه‌ها با اولویت رفع نقاط حادثه‌خیز و مستعد حادثه اقداماتی شامل رفع نقاط پرتگاهی، نصب تابلو و علائم، ایجاد روشنایی، خط کشی راه‌ها، احداث پل؛ لکه گیری راه‌ها، عملیات راهداری زمستانی شامل برف روبی، شن و نمک پاشی، اجرای شیب شیروانی، تعویض، مرمت و نصب گاردریل از فعالیت‌های بخش راهداری در دولت مردمی در راستای افزایش جلب رضایت کاربران راه‌ها، با توجه به قرار گرفتن این شهرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب است.

کرباسی گفت: در همین مدت یک شرکت سواری کرایه تاسیس و یک شرکت حمل‌ونقل در شهر رباط سنگ در حال تاسیس است. همچنین یک مرکز معاینه فنی سنگین در محور زاوه – تربت حیدریه احداث شده است و موانع احداث مجتمع خدمات رفاهی ملل در کمربندی تربت حیدریه رفع شد که عملیات اجرایی آن در حال انجام است. احداث یک دستگاه مجتمع خدمات رفاهی در محور تربت حیدریه – مشهد توسط سرمایه گذار بخش خصوصی، افزایش۲۰ دستگاه ناوگان سواری کرایه، ۴۹ دستگاه ناوگان باری و ۷ دستگاه ناوگان مینی بوسی توسط بخش خصوصی در حوزه حمل‌ونقل عمومی و آغاز عملیات احداث یک باب نمازخانه و سرویس بهداشتی بین راهی در گرماب توسط اداره کل متبوع از اهم اقدامات انجام شده است.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شهرستان تربت حیدریه عنوان کرد: در مجموع ۶۶۰ میلیارد تومان برای انجام فعالیت‌های بخش راهداری در طول سه سال گذشته هزینه شده است که نسبت به دوره‌های قبل در نوع خود کم نظیر است.