شناسهٔ خبر: 168845 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در حال احداث است

مدیرکل راهداری ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از احداث ۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام) سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ایلام، گفت: ۱۲ هزار مترمربع سایبان در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی با پیشرفت ۵۰ درصدی به منظور رفاه زائران در گرمای تابستان در حال ساخت هستند.

وی اظهار کرد: سال گذشته ظرف مدت ۲۵ روز ۵ هزار مترمربع سایبان در این پایانه مرزی احداث شده بود و امسال نیز ادامه این پروژه توسط پیمانکار آغاز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام افزود: سایبان‌های جدید از نوع سازه فضاکار هستند و شامل اجرای شمع‌ها، ساخت المان‌ها و ستون‌ها در کارخانه سازنده هستند.

وی بیان کرد: محوطه پایانه برکت که بزرگ‌ترین پایانه مسافری کشور است سال گذشته به مساحت ۴۶ هکتار آسفالت شد و امسال ساخت سه هزار سایبان و تجهیز برخی سایبان‌ها جهت استراحت زائران در این پایانه در دست اقدام است.

چشمه خاور اضافه کرد: سال گذشته هشت کیلومتر باقی مانده از چهارخطه شدن جاده ایلام - مهران و پل‌های این مسیر تکمیل شد و این اقدام باعث شد تا گره ترافیکی ۱۶ساعته سال‌های گذشته برطرف شود و تردد در این مسیر به سهولت انجام شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان ایلام ادامه داد: انعقاد قرارداد ۴۷۰ میلیارد ریالی جهت نصب ۷۲دوربین در پایانه مرزی شهید حاج قاسم سلیمانی نیز در دست اقدام است.

پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی (مهران) یکی از مهم‌ترین مرزهای زمینی ایران برای تردد زائران به عتبات عالیات در عراق است. با توجه به گرمای هوا در فصل تابستان، احداث سایبان‌های جدید می‌تواند به رفاه بیشتر زائران در این ایام کمک کند.