شناسهٔ خبر: 168872 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

افزایش سرعت سیر قطار با تطویل خطوط ایستگاه‌های راه‌آهن زاگرس

ریل قطار راه آهن مدیرکل راه‌آهن زاگرس گفت: تطویل خطوط با امکانات موجود در این اداره کل، موجب کاهش توقف قطارها و افزایش سرعت سفر و بازرگانی شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از راه‌آهن، حسن زیودار، مدیرکل راه‌آهن زاگرس، گفت: به دنبال تأکید مدیرعامل بر افزایش سرعت بازرگانی، این اداره کل تطویل خطوط ریلی ایستگاه‌ها را در دستور کار خود قرار داده که این کار موجب اعزام قطارهای متراژی و افزایش سرعت سیر قطار می‌شود.

وی افزود: خطوط گار مانوری، ایستگاه تنگ ۵ و خط ۳ ایستگاه شهبازان در این اداره کل تطویل شده و اکنون تطویل خطوط ایستگاه گل محک در حال اجرا است و بعدازاین ایستگاه، یکی از خطوط ایستگاه دوکوهه را طویل خواهیم کرد.

مدیرکل راه‌آهن زاگرس با بیان اینکه بازسازی پل قدیم تله زنگ یکی از برنامه‌های این اداره کل است افزود: پل قدیم تله زنگ نماد محور جنوب است. این پل در جنگ تحمیلی مورد حمله هوایی قرار گرفت و تخریب شد که باهمت متخصصان داخلی مرمت شد و نقش بسیار مهمی در پشتیبانی نیروهای مسلح ایفا کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۰ با ایجاد واریانت پل جدیدی احداث شد که بخشی از یک پروژه اصلاح مسیر و انتقال ایستگاه تله زنگ بود که این طرح نیمه‌تمام ماند و باعث شد طول خطوط ایستگاه کاهش پیدا کرده و به یک نقطه بحرانی سیر و حرکتی تبدیل شود.

زیودار افزود: با بازسازی و احیا پل قدیم تله زنگ، خطوط ایستگاه افزایش یافته و در نتیجه علاوه بر افزایش متراژ قطارها این ایستگاه از حالت بحرانی خارج شده و سیر قطارها در منطقه زاگرس روان‌تر خواهد شد.

 وی خاطرنشان کرد: چون در مسیر شهبازان- تنگ پنج دو بلاک بحرانی وجود دارد بازسازی پل قدیم تله زنگ موجب کاهش توقف قطارها در این مسیر می‌شود.

زیودار در مورد تغییر روش پیش‌فروش بلیت قطارهای مسافری گفت: با اولویت فروش اینترنتی بلیت قطار نسبت به آژانس‌ها، مردم دسترسی بیشتری برای تهیه بلیت دارند و کمتر به ایستگاه‌های راه‌آهن مراجعه می‌کنند و این یک نتیجه مثبت است.

وی خاطرنشان کرد: البته آژانس‌ها از این رویه ناراضی هستند چون مردم دیگر خودشان مستقیم و به صورت اینترنتی بلیت خریداری می‌کنند.