شناسهٔ خبر: 168926 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طی دو ماه ابتدایی سال جاری انجام شد:

خط کشی ۷۶۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی لرستان

خط کشی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان گفت: در راستای ارتقای ایمنی، خط کشی ۷۶۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان طی دو ماه سال جاری انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از لرستان، حکیم بشارتی معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اظهار کرد: در راستای ارتقای ایمنی راههای محور های مواصلاتی استان از ابتدای سال جاری تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری،  ۷۶۵ کیلومتر از محورهای اصلی، فرعی و روستایی استان خط کشی شده است.

وی به نصب انواع تابلو ها و علائم عمودی و افقی در محورهای استان اشاره کرد و افزود: در این مدت ۳هزار و۳۷۵ انواع علائم (اخطاری، انتظامی،...)، ۷۰ متر مربع  تابلوی اطلاعاتی و مسیرنما، هزار و ۷۲۵عدد چشم گربه ای، ۲۴۰ عدد استوانه ایمنی، ۲۶۲ عدد بشکه ایمنی و ۱۴۰ عدد سرعتکاه در طول محورهای استان نصب شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان اضافه کرد: نگهداری و به روزرسانی ۱۶۰ کیلومتر روشنایی موجود در طول محورهای استان، احداث ۱۳ چراغ چشمک زن و  تعمیر ۴۵ چراغ چشمک زن از دیگر اقدامات شاخص استان بوده است و از سوی دیگر با تشکیل اکیپ های نظارت روشنایی، به صورت روزانه وضعیت روشنایی در سطح شهرستان ها رصد و مورد ارزیابی قرار می گیرد که درصورت مشاهده نقص و یا خاموشی بلافاصله عملیات رفع نقص انجام می شود.

بشارتی عنوان کرد: در راستای ایمنی راه ها نیز در این مدت ۵.۳۹۲ کیلومتر نیوجرسی ۴متری ،۶۹۴ عدد گاردیل تهیه و نصب شده است.