شناسهٔ خبر: 168947 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

۱۵ استان کشور امروز بارانی است

باران کارشناس هواشناسی از بارش باران و وزش باد در ۱۵ استان کشور خبر داد و گفت: این بارش‌ها تا دو روز آینده ادامه دارد.

کبری رفیعی کارشناس هواشناسی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی وضعیت جوی و آب و هوای امروز پنجشنبه ۱۷ خرداد ماه و روزهای آتی را تشریح کرد و گفت: در دو روز آینده در استان‌های کردستان، همدان، مرکزی، قم، نیمه غربی اصفهان، جنوب آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شرق لرستان و شمال استان‌های کرمان و فارس و نیمه شرقی استان سیستان و بلوچستان بارش خواهیم داشت و در این مدت بخش‌هایی از استان‌های قزوین، البرز، تهران و مازندران هم رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی یادآور شد: روز جمعه بارش‌ها در کرمان و سیستان و بلوچستان شدیدتر است و هموطنان با توجه به پایان هفته مراقبت لازم را داشته باشند.

کارشناس هواشناسی گفت: روز شنبه هم در شمال غرب کشور و ارتفاعات مرکزی البرز و زاگرس، نیمه جنوبی کرمان و نیمه شرقی هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان بارندگی ادامه دارد و روز یکشنبه و دوشنبه مجددا در شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌ها و ارتفاعات زاگرس مرکزی بارندگی‌ همراه با وزش باد نسبتا شدید رخ می‌دهد.

رفیعی از وزش باد شدید طی پنج روز آینده در شرق کشور به ویژه منطقه زابل و فلات‌های مرکزی خبر داد که احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا را به دنبال دارد.

وی افزود: آب‌های شرقی دریای عمان نیز در این مدت مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: امروز برای ارتفاعات استان‌های مازندران، البرز، تهران، نیمه جنوبی همدان، جنوب استان مرکزی، غرب اصفهان و جنوب سیستان و بلوچستان هشدار هواشناسی صادر شده که مخاطراتی از جمله جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه و وقوع تگرگ در مناطق مستعد را به همراه دارد.

به گفته رفیعی، تهران امروز بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی بارش خفیف و پراکنده خواهد داشت. بیشینه دمای پایتخت ۳۲ درجه بالای صفر می‌شود و کمینه دما نیز به ۲۳ درجه بالای صفر رسید.