شناسهٔ خبر: 168993 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج در خلیج فارس

موج سازمان هواشناسی در پی افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی با توجه به افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج در خلیج فارس در روزهای جمعه ۱۸ خرداد تا یکشنبه ۲۰ خرداد هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد. 

در پی فعالیت این سامانه افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۵ متر در مناطق ساحلی در غرب دریای عمان، تنگه هرمز و جزایر شرقی خلیج فارس رخ خواهد داد. 

این سامانه در مناطق ساحلی و دور از ساحل تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان و نواحی شرقی خلیج فارس فعالیت خواهد کرد. 

خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس های پرورش ماهی ،اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه‌ سنگین و سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی از جمله مخاطرات احتمالی این سامانه خواهد بود. 

در نتیجه به اقداماتی همچون منع شنا، منع فعالیت های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین و سنگین، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.