شناسهٔ خبر: 169011 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان:

۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان انجام شده است

ساختمان فرمانداری بن رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان،گفت: در سال گذشته ۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های شهرهای استان زنجان انجام شده است.

احسان ذبیحیان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)، از انجام ۵۹۸ مورد بازدید از ساختمان‌های در حال احداث در استان زنجان خبر داد و گفت: بازدیدهای صورت گرفته از ساختمان‌های در حال ساخت از جمله پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ توسط بازرسان نظارت عالیه این اداره انجام شده است.

وی ابراز کرد: اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود.

ذبیحیان، با بیان اینکه این بازدیدها به صورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود، اظهار کرد: در این بازدیدها که توسط بازرسین انجام می‌گیرد، پروانه ساختمان، صلاحیت ناظرین و کیفیت کار هم بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اهمیت نقش مجریان ساختمان در رعایت ضوابط شهرسازی و مقررات ملی ساختمان در زمان احداث، از مهم‌ترین برنامه‌های امسال نظارت عالیه، کنترل خدمات مجریان ساختمانی است.

رئیس اداره نظارت بر مقررات ملی و کیفیت ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، افزود: مجریان ساختمان، نماینده فنی مالکان و کارفرمایان هستند و صلاحیت اجرای ساختمان را از وزارت راه و شهرسازی اخذ کرده‌اند و طبق قانون اجرای ساختمان تنها باید توسط اشخاص ذی‌صلاح انجام شود.