شناسهٔ خبر: 169039 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

شروع رگبار و باد شدید از امروز و تداوم آن تا پایان هفته

رگبار رعد و برق باد و باران کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها تا پایان هفته خبر داد و گفت: بارش‌ها از بعد از ظهر روز شنبه در شمال غرب آغاز می‌شود و تا روز پنج شنبه ادامه می‌یابد.

فریبا گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با اشاره پیش‌بینی وضعیت آب‌وهوای کشور اظهار کرد: در پنج روز آینده به غیر از مناطقی از شمال غرب که گذر موج را بر روی مناطق داریم، در سایر مناطق جو آرام است.

وی افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی در استان‌هایی مثل همدان، مرکزی و جنوب قزوین، همچنین در جنوب شرق کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و نیمه شرقی هرمزگان در ساعت‌های بعد از ظهر بارش‌های رگباری همراه با وزش باد شدید ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی با اشاره به پیش‌بینی وضعیت آب و هوای روز دو شنبه نیز گفت: طی روز دوشنبه در مناطقی از غرب کشور و استان قزوین در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده رخ می‌دهد. همچنین روز دوشنبه شرایط برای تشکیل گردوخاک بر روی کشور عراق وجود دارد که باعث کاهش کیفیت هوا برای مناطقی از غرب و جنوب غرب کشور خواهد شد.

گودرزی یادآور شد: این بارش‌ها تا روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت.

وی بیشینه دمای امروز تهران را ۳۵ درجه و کمینه دما را ۲۳ درجه بالای صفر عنوان کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای تهران فردا به ۳۶ و کمینه دما به ۲۴ درجه بالای صفر برسد.