شناسهٔ خبر: 169078 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در فرودگاه بجنورد تشریح شد

محمد ابراهیم قدمگاهی مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی فرصت‌های سرمایه‌گذاری هوانوردی و غیر هوانوردی فرودگاه بجنورد را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های استان خراسان شمالی، محمدابراهیم قدمگاهی با اشاره به فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه گفت: برنامه‌های فرودگاه بجنورد در سال مشارکت مردمی در حیطه سرمایه‌گذاری در دو بخش هوانوردی و غیر هوانوردی امکان‌پذیر است و در صورت سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های متنوع فرودگاه شهدای بجنورد امکان تبدیل این فرودگاه به شهر فرودگاهی نزدیک‌تر می‌شود.

قدمگاهی با اعلام آمادگی برای اعطای زمین به سرمایه گذاران در حوزه این فرودگاه، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری‌های غیر هوانوردی در فرودگاه بجنورد در حوزه‌های مختلف اعم از درمانی، ورزشی، ساخت هتل و کشاورزی انجام‌پذیر است که سرمایه گذاران می‌توانند با انعقاد قرارداد با فرودگاه بجنورد از زمین‌های مربوطه و فضاهای در اختیار این فرودگاه استفاده کنند.

وی تشریح کرد: اقدامات فرودگاه شهدای بجنورد در حوزه غیر هوانوردی اعم از وجود زمین چمن که در سنوات قبل در فرودگاه ایجاد شده بود و با بهسازی انجام شده در اطراف آن و هم چنین باشگاه بدنسازی و فراهم‌سازی  زمین والیبال و بسکتبال که در مجاورت این زمین چمن ایجاد خواهد شد می‌توان به عنوان ظرفیت‌های این فرودگاه نام برد.

فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری فرودگاه بجنورد

قدمگاهی  با بیان اینکه وجود پیست دوچرخه سواری بانوان و اسکیت در این مجموعه که امنیت و آسایش را برای بانوان ایجاد خواهد کرد از دیگر گزینه‌های سرمایه‌گذاری در این مجموعه هستند، گفت:  با توجه به رویکرد کلان استان در حوزه ساخت هتل برای این فرودگاه در خصوص توسعه گردشگری و هم چنین مطرح کردن خراسان شمالی به عنوان مقصد گردشگری نه معبر گردشگری یکی از اهداف سرمایه‌گذاری در فرودگاه  بجنورد ساحت هتل برای مسافرین است.

قدمگاهی با اشاره به عدم وجود درمانگاه برای اهالی این منطقه گفت: با توجه به اینکه این قسمت از شهر از تراکم جمعیتی بسیار بالایی برخوردار است و عدم وجود درمانگاهی در نزدیک این بخش از شهر قابلیت سرمایه‌گذاری را  در این حوزه با اعطا و انعقاد قراردادی با سرمایه گذار علاقه‌مند به این حوزه فراهم است.   

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی در ادامه گفت: در زمینه هوانوردی بحث CIP که ارائه خدمات ویژه برای مسافرین است و در حال حاضر مکان آن آماده استفاده  است و تجهیز مکان و راه اندازی و اجاره این مکان نیز یکی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه هوانوردی است.

توسعه حمل و نقل هوایی کالا در اولویت فرودگاه بجنورد  

مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان شمالی با بیان اینکه حمل و نقل هوایی بار تجاری (کارگو) می‌تواند یکی از روش‌های مهم برای حمل بار به این کشورها باشد گفت: با توجه به مرز مشترک ۳۰۰ کیلومتری خراسان شمالی با ترکمنستان و همسایگی این استان با کشورهای همجوار، وجود حمل‌ونقل هوایی بار تجاری (کارگو) به توسعه صادرات استان می‌افزاید و هم چنین با وجود اینکه در حال حاضر عصر، عصر سرعت است وجود و توسعه این ظرفیت از اولویت‌های پروژه‌های این فرودگاه است.

وی با اشاره به نمونه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در فرودگاه بجنورد گفت: نمونه‌های سرمایه‌گذاری بخش هوانوردی در حوزه آموزش، کارتینگ و هم چنین هندلینگ در حال استفاده از این ظرفیت سرمایه‌گذاری هستند.  تاکنون ۶۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای خرید تجهیزات هندلینک فرودگاه هزینه شده است.

قدمگاهی گفت: ایرتاکسی نیز یکی از قابلیت‌هایی است که  برای فواصل نزدیک قابلیت سرمایه‌گذاری برای سرمایه گذاران علاقه‌مند به این حوزه است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان شمالی در پایان گفت: در محیط پیرامون و داخل سالن فرودگاه و هم چنین پارکینگ این مجموعه ظرفیت مناسبی برای تبلیغات وجود دارد که هنوز واگذار نشده است.