شناسهٔ خبر: 169129 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عملکرد هزار روزه راهداری استان در دولت سیزدهم؛

۲۳۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی، ۱۷هزار کیلومتر خط کشی و رفع ۱۷۴نقطه پرتصادف در محورهای مواصلاتی فارس

گزارش عملكرد هزار روزه راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس به تشریح عملکرد هزار روزه بخش‌های مختلف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در دولت سیزدهم پرداخت که شامل ۴۲۰۰ کیلومتر اصلاح رویه راه، ۲۳۵۰۰ کیلومتر ایمن سازی، ۱۷هزار کیلومتر خط کشی و رفع ۱۷۴نقطه پرتصادف می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (استان فارس) محسن عمادی با اشاره به عملکرد هزار روزه این اداره کل از آغاز دولت مردمی سیزدهم، اظهار کرد: راه یکی از مواردی است که در عصر امروز از اهمیت به سزایی برخوردار است و به عنوان یکی از زیرساخت‌های اساسی صنعت حمل‌ونقل، با کارکرد مناسب، زمینه ساز توسعه پایدار و پویایی دیگر صنایع کشور به شمار می‌آید. استان فارس با توجه به شرایط خاص جغرافیایی، قرارگیری در مسیر کریدور شمال به جنوب و سایر عوامل، بر اهمیت نگهداری و ایمن سازی بیشترین طول راه‌های کشور در استان فارس، افزوده است.

عمادی با بیان اینکه توجه به راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه قرار گرفت، افزود: طی هزار روز گذشته، ۴۲۰۰ کیلومتر از راه‌های شریانی، اصلی و فرعی استان فارس مورد روکش آسفالت، لکه گیری، بهسازی قرار گرفت و انجام ۱۷۶۰۰ خط کشی راه‌ها، ۲۳۵۰۰ کیلومتر ایمن‌سازی شبکه راه‌ها، ۴۱ هزار کیلومتر عملیات راهداری زمستانی شامل برف‌روبی و نمک پاشی از دیگر خدمات راهداران از آغاز دولت سیزدهم در فارس است.

حذف نقاط پرتصادف و نوسازی ناوگان جاده‌ای

وی حذف نقاط پر تصادف و ایمن‌سازی را یکی از مهم‌ترین اقدامات راهداری عنوان کرد و گفت: ۱۷۴ نقطه پر تصادف استان پس از احصا و مطالعه دقیق کارشناسان اصلاح و حذف شد.

عمادی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: همچنین ۲۰ دستگاه انواع ماشین آلات برای خدمت رسانی بهتر به مردم شریف استان و تکمیل ناوگان راهداری در دولت سیزدهم خریداری شد.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس با اشاره به احداث و مقاوم‌سازی ۶۱۹ دستگاه ابنیه فنی راه‌های استان، خاطرنشان کرد: در بخش معاونت فنی نیز، ۷۰ سامانه هوشمند حمل‌ونقل جاده‌ای به همراه یک سامانه توزین حین حرکت نصب و احداث شد تا تردد ایمن و روان در استان رخ دهد و شاهد کنترل بهتر ترافیک در محورها باشیم همچنین ۲۰۵ کیلومتر راه روستایی احداث شد و ۹۱۵ کیلومتر راه روستایی مورد بهسازی قرار گرفت تا هم استانی‌های عزیز روستانشین استان بتوانند از جاده‌ای مناسب بهره‌مند شوند.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بخش حمل‌ونقل کالا و مسافر استان اشاره کرد و افزود: طی هزار روز گذشته و از آغاز دولت سیزدهم، ۸۳.۳ میلیون تن انواع کالا از مبدا استان فارس به کل کشور و یک هزار و ۹۹۴ میلیون تن کالای اساسی توسط شبکه حمل و نقل استان جابه‌جا شده است.

آموزش اصول ایمنی به بیش از ۳۵ هزار دانش آموز و ۳۵ هزار راننده برون شهری

عمادی تصریح کرد: ۳۵ هزار و ۴۰۰ دانش آموز محصل در مدارس حاشیه راه‌های استان مورد آموزش قرار گرفتند تا با فراگیری اصول ایمنی، بتوانند تحصیل بدون مشکلی را سپری کنند.

بنا به گفته سرپرست اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس، آموزش ۳۵ هزار راننده بخش حمل‌ونقل جاده‌ای برون‌شهری، صدور ۵ مجوز معاینه فنی سنگین و فوق سنگین، صدور ۱۰۲ مجوز موافقت اصولی مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی، شروع به ساخت ۱۵ مجتمع و بهره‌برداری از ۱۴ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت مردمی سیزدهم در بخش راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس بوده است.

وی در خصوص حمل‌ونقل مسافر نیز گفت: در طول سال بخش حمل‌ونقل مسافر استان با فعالیت شبانه‌روزی مشغول خدمت رسانی بوده است و توانسته در ایامی همچون اربعین حسینی، سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) سفرهای نوروزی و... عملکرد درخشانی از خود نشان دهد که جابه‌جایی ۲۷ میلیون نفر مسافر از مبدا استان فارس خود گواه این خدمات بی شائبه است.

عمادی در پایان سخنان خود ضمن تشکر از همه فعالان عرصه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان فارس، بر تداوم خدمت رسانی در مأموریت‌های این اداره کل تاکید کرد.