شناسهٔ خبر: 169157 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری استان خبر داد؛

اجرای ۳۸ کیلومتر پروژه روشنایی در استان اردبیل

گاردریل رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: ۱۰پروژه روشنایی به طول ۳۸ کیلومتر در محورهای مواصلاتی استان اردبیل توسط راهداران در دست اجراست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اردبیل، ماشااله بهزاد رئیس اداره ایمنی راه و حریم راهداری استان اردبیل در بازدید از پروژه روشنایی محور اردبیل- کرگان با بیان اینکه سیستم روشنایی فاز۲ محور سرچم به طول ۱۱ کیلومتر با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست گفت: در این مدت سیستم روشنایی۲ کیلومتر از محور آراللو-کرگان  نیز در حال انجام است و انتظار می‌رود تا شهریورماه روشن شده و پروژه جهت استفاده مردم به  بهره برداری برسد.

وی ادامه داد: پروژه روشنایی محور حیران به طول ۵ کیلومتر نیز در صورت تامین اعتبار قبل از فصل زمستان روشن خواهد شد.

بهزاد با اشاره به اینکه بهسازی سیستم روشنایی محور  اردبیل-نمین و اردبیل-نیر جهت استفاده کاربران به اتمام رسیده و همچنین سیستم روشنایی محورکرگان –بودالالو به طول ۵ کیلومتر نیز با ۱۰ درصد پیشرفت در حال پی‌کنی است تصریح کرد: این پروژه نیز در صورت تامین اعتبار قبل از فرارسیدن فصل زمستان به بهره برداری می‌رسد.

وی با توجه به اینکه در محور خلخال- اسالم شرایط جوی بسیار محدود است و اجرای پروژه به‌صورت دائم امکان‌پذیر نیست اظهار کرد: سیستم روشنایی ۱۵ کیلومتر از محور خلخال-اسالم در حال انجام است  و محور اجیرلو نیز تا ۳ماه اینده روشن خواهد شد.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم  اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل اجرای روشنایی نقطه‌ای را در ۱۲ تقاطع از جمله نقاط پرحادثه یادآور شد و اظهار کرد: راهداران از ۲۱۰ کیلومتر سیستم روشنایی استان به طور مستمر نگهداری کرده اند.

بهزاد در دو ماهه گذشته از نصب ۶۰۰ عدد تجهیزات ایمنی  و اجرای نقوش در محورهای مواصلاتی استان خبر داد و خاطرنشان شد: در این مدت یک هزار و ۲۰۰ عدد از تابلوهای الزامی راه‌ها تهیه، نصب و تعمیرات شده است.

وی با بیان اینکه در۲ ماهه گذشته  راهداران جهت آگاهی دهی و اطلاع‌رسانی به رانندگان ۳۰۰ متر مربع تابلوهای اطلاعاتی در جاده‌های استان  تهیه، نصب و تعمیرات کرده‌اند گفت: در مدت یاد شده هزار و۲۰۰ شاخه گاردریل نصب و تعمیرات شده است.

رئیس اداره ایمنی راه و حریم اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در این مدت از خط کشی ۱۴۰ کیلومتر از محورهای مواصلاتی خبر داد و ادامه داد: در ۲ ماهه گذشته ۳۰  عدد نیوجرسی توسط راهداران تهیه و نصب شده است.

بهزاد گفت: با هدف آگاهی و هوشیاری راننده در جاده ۱ پروژه با موضوع اجرای شیار لرزاننده در دست مناقصه است.