شناسهٔ خبر: 169178 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هرمزگان خبر داد؛

دهستان کوهشاه احمدی پیشرو در توسعه راه‌ها

پور به مازگرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان هرمزگان از ،بازدید مهدی دوستی استاندار هرمزگان و محمد آشوری و فاطمه جراره نمایندگان مردم شریف مرکز استان از روند عملیات اجرایی محور روستایی پور به مازگردخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان هرمزگان گفت: راه‌پور مازگرد به عنوان بخشی از راه ارتباطی فاریاب استان کرمان به حاجی آباد استان هرمزگان به طول ۲۷ کیلومتر است که ۱۱ کیلومتر آن با مشخصات راه فرعی آسفالت شده و ۱۶ کیلومتر باقی‌مانده نیز در حال اجرا است.

وی در ادامه افزود: عملیات خاک‌برداری بخش عمده‌ای از مسیر انجام شده و ۸ کیلومتر آن زیرسازی شده و ۵ کیلومتر نیز ابنیه فنی اجرا شده و آماده آسفالت است و تا هفته دولت سال جاری آسفالت خواهد شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هرمزگان اضافه کرد: با احداث این مسیر علاوه بر ارتباط ۱۴ روستای منطقه و حوزه کوهشاه جنوبی با مرکز بخش احمدی و مرکز شهرستان حاجی آباد مسیر ارتباطی بخش رودخانه شهرستان رودان و روستاهای تابعه و شهرستان فاریاب استان کرمان به شهرستان حاجی آباد و استان فارس و استان‌های غربی کشور کاهش می‌یابد و باعث رونق همه‌جانبه منطقه احمدی خواهد شد.

لازم به ذکر است راه‌پور به مازگرد بالغ بر ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل آن به اعتباری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان نیاز است.

دهستان کوهشاه نام دهستانی خوش آب‌وهوا در بخش احمدی از توابع شهرستان حاجی‌آباد در استان هرمزگان است.