شناسهٔ خبر: 169181 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی آماده شده است

نائل قرا ملکی مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در راستای استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای توسعه فرودگاه‌های ارومیه و خوی گفت: در این راستا ۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری برای ارائه آماده شده و بدون تردید سرمایه‌گذاری در این فرودگاه‌ها دسترسی سرمایه‌گذاران به بازارهای منطقه را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ محمدعلی نائل قراملکی از ۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری در فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی خبر داد و گفت: از این تعداد، ۹‌مورد مربوط به فرودگاه ارومیه و ۲ مورد نیز مربوط به فرودگاه خوی است.

وی اضافه کرد: فرودگاه ارومیه در شمال غربی کشور و در منطقه ویژه اقتصادی، هم مرز بودن با سه کشور همسایه، برای انجام سرمایه گذاری های اقتصادی از جذابیت و ظرفیت های بالایی برخوردار است.

قراملکی اظهار کرد: ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی CIP، ترمینال کارگو، باشگاه آموزشی خلبانی بالن سواری، کایت و پهپاد، مجموعه گردشگری و تفریحی، هتل، انبارهای فرودگاهی، پارکینگ طبقاتی، مجموعه ورزشی و مجتمع نمایشگاهی از مهم ترین اولویت فرصت‌های سرمایه گذاری بخش خصوصی در فرودگاه ارومیه است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان غربی ادامه داد: ساخت باشگاه هوانوردی و ترمینال کارگو نیز برای سرمایه‌گذاری در فرودگاه خوی آماده شده است.

قراملکی با بیان اینکه فرودگاه ارومیه برای ارائه خدمات فرودگاهی از امکانات بسیار مطلوبی برخوردار است، گفت: این شرایط نشان می‌دهد که هرچه در این فرودگاه سرمایه‌گذاری شود، رشد خوبی خواهد داشت.

وی افزود: فرودگاه ارومیه در یک منطقه کشاورزی و قطب تولید محصولات باغی کشور قرار گرفته و هرگونه سرمایه‌گذاری در این فرودگاه برای تسهیل صادرات محصولات باغی و کشاورزی از این استان به سایر استان‌های کشورمان و کشورهای ترکیه، جمهوری آذربایجان و عراق، کشورهای آسیای میانه، عربی و روسیه برای سرمایه گذاران بخش خصوصی از جذابیت‌های بالایی برخوردار است.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی بیان کرد: نزدیکی فرودگاه ارومیه به پایانه‌های مرزی بازرگان، سرو و رازی از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در این فرودگاه است و ضرورت سرمایه‌گذاری برای ساخت جایگاه تشریفات اختصاصی و سایر بخش‌ها در این فرودگاه، برای سرمایه‌گذاران فرصت بسیار خوبی است.

قراملکی امنیت و جذابیت سرمایه‌گذاری را برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مهم ارزیابی کرد و افزود: همواره سرمایه‌گذاران به دنبال انجام سرمایه‌گذاری در اماکن امن هستند و فرودگاه ارومیه نیز از این شاخصه مهم مستثنی نیست و بدون تردید سرمایه‌گذاری در این فرودگاه دسترسی سرمایه‌گذاران به بازارهای منطقه را بیش از پیش تسهیل خواهد کرد.

رویداد بین‌المللی ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری و جلب مشارکت‌ عمومی در فرودگاه‌های ایران، تیر امسال با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، مدیران وزارت راه و شهرسازی، مدیران و مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، کارشناسان و متخصصان فرودگاهی کشور برگزار می شود.