شناسهٔ خبر: 169224 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راه و شهرسازی لرستان مطرح کرد؛

تدوین سند بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده بروجرد و پلدختر

برزو بردینشین معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: تدوین سند بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بروجرد و پلدختر در دستور کار کمیسیون موضوع ماده پنج قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است.

برزو بردی‌نشین در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(لرستان) در خصوص خدمات دولت سیزدهم در لرستان، اظهار کرد: تصویب طرح آماده‌سازی(تفکیکی) نهضت ملی مسکن در سه شهر فیروزآباد، چمن سلطان و معمولان در کمیسیون رفع مغایرت‌های طرح هادی یکی از کارهایی است که در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی الحاق بیش از ۳۰۰ هکتار به شهرهای خرم‌آباد، بروجرد و دورود در دستورکار شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران را از دیگر خدمات دولت سیزدهم برشمرد و با بیان اینکه پس از تصویب الحاق ۲۵۰ هکتار به شهر بروجرد. ۳۵ هکتار به شهر دورود و ۳۰ هکتار به شهر خرم‌آباد در شورای برنام‌ ریزی و توسعه استان به تصویب رسید و مدارک و مستندات به منظور طی روال قانونی جهت طرح در شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران به دبیرخانه این شورا ارسال شده است.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان گفت: همچنین تصویب ضوابط ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بر اساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست‌های تشویقی نوسازی در بافت فرسوده خرم‌آباد در دستور کار کمیسیون موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است که با تصویب این ضوابط نوسازی بافت‌های فرسوده سرعت خواهد گرفت.

بردی‌نشین بیان کرد: بسته‌های تشویقی از جمله افزایش تراکم، کاهش حد نصاب تفکیک، کاهش ضریب تامین پارکینگ و سایر مشوق‌های شهرسازانه نیز توسط مشاور دارای صلاحیت و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری خرم‌آباد در دو سال اخیر بومی‌سازی شد.

وی گفت: هم‌اکنون تدوین سند بازآفرینی شهری بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری بروجرد و پلدختر در دستور کار کمیسیون موضوع ماده ۵ قانون تأسیس شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران است که با تصویب این سند شاهد بازبینی در محله‌های هدف و سیاست‌های نوسازی در این بافت‌ها خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی لرستان، خاطرنشان کرد: تهیه ضوابط ویژه نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری براساس مصوبه شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در خصوص سیاست‌های تشویقی نوسازی در بافت فرسوده و ناکارآمد شهری سایر شهرهای دارای محدوده مصوب در حال تهیه توسط مشاور دارای صلاحیت و با همکاری شهرداری‌هاست.