شناسهٔ خبر: 169238 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد؛

رگبار، رعدوبرق و وزش باد در ارتفاعات تهران و ۱۴ استان کشور

رگبار کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش‌ها در برخی مناطق کشور از جمله ارتفاعات تهران و البرز تا روزهای پایانی هفته خبر داد.

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، وضعیت جوی را تشریح کرد و گفت: امروز در مناطقی از آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، زنجان، گیلان، قزوین، ارتفاعات تهران و البرز، رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است که در مناطق مستعد با گردوخاک و تگرگ همراه است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: بارش‌ها، رگبار و رعدوبرق برای فردا در استان‌های آذربایجان‌غربی، آذربایجان‌شرقی، کردستان، همدان، مرکزی، قم، غرب و جنوب اصفهان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان و نیمه غربی مازندران تداوم دارد. همچنین قم، اصفهان و فارس رگبار پراکنده و وزش باد شدید موقتی دارند.

به گفته گودرزی، بارش‌ها تا روزهای پایانی هفته در کشور تداوم دارد.

وی توضیح داد: از امروز تا سه‌شنبه در برخی نقاط از شمال‌غرب، غرب، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شرق، جنوب‌شرق و مرکز، وزش باد و گردوخاک پیش بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: آب‌های خلیج‌فارس امروز و فردا متلاطم است. تهران نیز امروز رگبار، رعدوبرق پراکنده و گاهی وزش باد را دارد. ۳۷ درجه سانتیگراد بیشینه دمای امروز پایتخت است.