شناسهٔ خبر: 169251 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

فرصت‌های سرمایه‌گذاری فرودگاه یاسوج؛ از واگذاری زمین برای کشت گلخانه‌ای تا ساخت هتل و مراکز تفریحی

فرودگاه یاسوج مدیر فرودگاه شهدای یاسوج فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال در این فرودگاه را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط‌عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ عنایت انصاری فرد با اشاره به ایجاد فرصت‌های شغلی در فرودگاه یاسوج گفت: در راستای تحقق شعار سال، فرودگاه شهدای یاسوج فرصت‌های شغلی را محیا کرده که مردم و سرمایه‌گذاران می‌توانند در آن مشارکت داشته باشند.

مدیر فرودگاه شهدای یاسوج مهیا شدن پروازهای بین‌المللی و استقرار گمرک در فرودگاه را از جمله فرصت‌های شغلی ایجاد شده دانست و افزود: استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه اول در دارابودن گیاهان دارویی را دارد که با توجه به احداث سوله در فرودگاه و صادرات گیاهان دارویی به کشورهای حوزه خلیج فارس و روسیه و… یکی از فرصت‌های خوب سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی است.

وی با اشاره به اینکه بخشی از اراضی فرودگاه زیرساخت‌های لازم برای راه‌اندازی کاشت‌های گلخانه‌ای را دارد، عنوان کرد: با توجه به کمبود هتل‌های موجود در شهر یاسوج، فرودگاه آمادگی واگذاری زمین جهت کاشت گلخانه‌ای و مشارکت در ساخت هتل فرودگاهی را دارد.

مدیر فرودگاه یاسوج ضمن یادآوری تصویب مرز هوایی و پروازهای بین‌المللی این فرودگاه تاکید کرد: آبشارها و اماکن بسیار زیبای گردشگری طبیعی استان ویژگی منحصر به فردی دارد و تاسیس شرکت هواپیمایی دناایر می‌تواند پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان باشد و این خود می‌تواند رونق بسیار خوبی در صنعت توریست و ایجاد اشتغال‌زایی است.

انصاری‌فرد اظهار کرد: با توجه به طبیعت بسیار زیبای استان که معروف است به پایتخت طبیعت استان، راه اندازی مرکز پروازهای تفریحی و آموزش خلبانی از جذابیت‌های خاصی برخوردار است و جالب اینکه اساسنامه اولیه تاسیس فرودگاه یاسوج General Aviation بوده است.

انصاری فرد اضافه کرد: با توجه به بهره‌مندی از پتانسیل‌های لازم در زمینه امکانات پزشکی و دارابودن پزشکان حاذق پیوند اعضا توسط پزشکان بومی، سرمایه‌گذاری در خصوص توریسم سلامت نیز مورد توجه است.

وی در پایان ضمن دعوت از سرمایه‌گذاران در سطح استان و کشور آمادگی خود را برای ایجاد اشتغال در زمینه‌های ذکر شده اعلام کرد.