شناسهٔ خبر: 169328 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

آزادراه اصفهان_ شیراز به بوشهر می‌رسد

بذرپاش وزیر راه و شهرسازی بر آغاز عملیات اجرایی ادامه آزادراه اصفهان_شیراز به بوشهر تاکید و همچنین دستورات لازم را برای تکمیل هرچه سریعتر خط ریلی شیراز_ بوشهر صادر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی امروز دوشنبه ۲۱ خرداد ماه در دیدار با استانداران فارس و بوشهر آخرین وضعیت پیشرفت خط ریلی شیراز_ بوشهر(عسلویه) و همچنین ادامه آزادراه اصفهان_ شیراز به سمت بوشهر را مورد بررسی قرار داد.

وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید بر ضرورت تکمیل هرچه سریع‌تر مسیر ریلی شیراز_ بوشهر(عسلویه)، دستورات لازم را برای سرعت گرفتن این پروژه صادر کرد.

به گفته بذرپاش، خط ریلی شیراز_ بوشهر یکی از خطوط اصلی ریلی محور شمال_ جنوب است که سیر جابه‌جایی کالا به ویژه در منطقه بزرگ نفتی عسلویه را تسهیل و تسریع می‌کند و نقش حیاتی در توسعه این دو استان به طور خاص، و نیز تکمیل زنجیره کریدوری شمال_ جنوب خواهد داشت.

در این جلسه همچنین ادامه آزادراه اصفهان_ شیراز که در سال گذشته به دستور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری رسید، مورد بررسی قرار گرفت و بر ادامه این آزادراه به سمت بوشهر نیز که به دستور رئیس جمهور فقید در دستور کار قرار گرفته بود، تاکید شد.

 در پایان این جلسه مقرر شد هرچه سریع‌تر عملیات اجرایی این قطعه آزادراهی راهبردی آغاز شود.