شناسهٔ خبر: 169380 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های استان عنوان کرد؛

آغاز عملیات اجرایی احداث پل پرچور شهرستان عباس آباد

مازندران رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مازندران از آغاز عملیات اجرایی احداث و بهسازی پل پرچور عباس آباد با اعتباری بالغ بر ۱۹ میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از مازندران، کامل نصراللهی گفت: عملیات اجرایی حفاری شمع پل پرچور بخش مرکزی شهرستان عباس آباد که راه ارتباطی دهستان لنگارود شرقی و لنگارود غربی که بر اثر بارش باران سیل‌آسا و وقوع سیل در آبان ماه سال گذشته تخریب شده بود، آغاز شد.

نصراللهی گفت: پل‌ها همواره نقش موثری در ایجاد ارتباط میان اقوام و شکوفایی اقتصادی جوامع ایفا نموده و درتامین شبکه ارتباطی راه‌های یک کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

وی تصریح کرد: پل‌ها نمی‌توانند برای همیشه باقی بمانند و هر شکل سازه‌ای که به کار برده شود و یا هر مصالحی که استفاده شود، دیر یا زود آثار فرسودگی در آنان ظاهر و یا در اثر بلایای طبیعی و غیر طبیعی دچار آسیب می‌شوند بنابراین موضوع ارزش پل‌ها و خسارات ناشی از بی‌توجهی به نگهداری آن‌ها و مرمت نقاط آسیب دیده در اثر رخدادهای طبیعی و حوادث جاده‌ای یکی از مواردی است که باید به طور وسیع و گسترده مورد توجه قرار گیرد.

نصراللهی ادامه داد: پل‌ها جزء ابنیه مهم راه‌ها بوده که در سال‌های اخیر عمدتاً برداشت بی‌رویه مصالح پائین دست پل‌ها آب شستگی پایه‌ها و تخریب فونداسیون آن را به دنبال داشته که در نتیجه خسارات سنگینی را به این اداره کل جهت بازسازی مجدد آن تحمیل کرده است.