شناسهٔ خبر: 169415 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

در چهارمین جلسه شورای معاونین شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی مطرح شد؛

جذب اعتبارات ملی مهمترین دغدغه فرودگاه رشت

رضا نخجوانی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در چهارمین جلسه شورای معاونین که جذب اعتبارات ملی از محل بودجه به عنوان مهمترین دغدغه این فرودگاه مطرح شد، گفت: تمام نیازهای فرودگاه رشت تا مرحله اجرا، پیگیری خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران رضا نخجوانی در چهارمین جلسه شورای معاونین که با موضوع فرودگاه رشت برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های بی‌وقفه مدیرکل این فرودگاه گفت: تمام نیازهای فرودگاه رشت تا مرحله اجرا، پیگیری خواهد شد. 

وی با اشاره به نقش بی‌بدیل فرودگاه‌ها در حمل‌ونقل ترکیبی گفت: رفع مسایل فرودگاه رشت از جمله جذب سرمایه‌گذاری‌ها برای ارزآوری و افزایش درآمدهای غیرهوانوردی در حوزه تعمیر و نگهداری، انجام تکالیف قانونی در خصوص اراضی معارض، تعامل با استانداری و سایر دستگاه‌های اجرایی، درآمدها و هزینه‌های شفاف، برای سایر فرودگاه‌ها الگوی مناسبی است. 

در این نشست مدیرکل فرودگاه رشت، گزارشی از ضرورت توسعه اپرون و حفظ حریم بی‌خطری پروازها در راستای تطویل باند، روند دریافت گواهینامه فرودگاهی، توسعه زیرساخت‌ها و تجهیزات فرودگاهی، کمبود نیروی انسانی، بهسازی ترمینال پروازهای خارجی و جذب اعتبارات ملی از محل بودجه امسال ارائه و موارد مذکور را مهمترین مسائل این فرودگاه عنوان کرد. 

وی خواستار دستور مساعد مدیرعامل برای جذب اعتبارات ملی در فرودگاه رشت شد.