شناسهٔ خبر: 169416 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش در پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی احداث می‌شود

مدیرکل راهداری ایلام مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: در راستای آمادگی برای استقبال از زائران اربعین حسینی، ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش در محوطه پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی در حال احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (ایلام)، سیدزاهدین چشمه خاور مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: ۱۲ هزار مترمربع کف‌پوش در محوطه پایانه مرزی شهید قاسم سلیمانی (مرز مهران) با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی در حال احداث است. 

وی گفت: این پروژه با هدف تسهیل تردد زائران و ایجاد شرایط مطلوب برای آن‌ها در نظر گرفته شده است. 

چشمه خاور افزود: این طرح با اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد ریال در حال اجرا است و طبق برنامه‌ریزی انجام شده، تا هفته اول مرداد ماه سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید. 

وی عنوان کرد: علاوه بر احداث کف پوش، اقدامات دیگری نظیر جایگزینی سایبان‌های موقت با سایبان‌های دائمی، احداث سایبان از ورودی پایانه برکت تا مرکز پایش به طول ۱۲۵ متر و به مساحت ۳۸۰۰ مترمربع، تعویض بخشی از فاضلاب پایانه برکت و احداث کانال‌های هدایت آب برای جلوگیری از تجمع آب‌های سطحی در حال انجام است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام به بازسازی ۱۰۰ چشمه سرویس بهداشتی در پایانه مرزی شهید سلیمانی اشاره کرد و ادامه داد: احداث این سرویس‌های بهداشتی با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال انجام است. 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: سیستم‌های خنک کننده تکمیل و نصب بیش از ۲۰۰ دستگاه مه‌پاش و جت فن جدید تا قبل از اربعین در پایانه مرزی شهید سلیمانی و برکت انجام می‌شود.